شناسهٔ خبر: 5374671 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

ادامه پيشروي‌ها به سمت رمادي

صاحب‌خبر -

منابع امنيتي در استان الانبار از پيشروي‌ نيروهاي امنيتي و داوطلب مردمي و نيروهاي عشاير در شرق رمادي خبر دادند.

به گزارش اسکاي نيوز عربي، اين منابع عنوان داشتند که نيروهاي امنيتي به سمت منطقه السوره و اطراف منطقه الصوفيه و الزراعه در اطراف رمادي، مرکز استان الانبار پيشروي کرده‌اند و نيروهاي امنيتي توانسته‌اند منطقه العنگور را از دست داعش پس بگيرند. عشاير الانبار نيز با همکاري نيروهاي امنيتي و داوطلب مردمي به دفاع از منطقه الخالديه در شرق رمادي در مقابل حملات گسترده داعش ادامه مي‌دهند.

همزمان شوراي منطقه الخالديه در استان الانبار با بيان اينکه اين منطقه امن شده و خطر داعش از آن دور شده است، از تمامي خانواده‌هايي که از آنجا مهاجرت کرده‌اند خواست تا به خانه‌هايشان بازگردند. علي داود، رئيس شوراي منطقه الخالديه عنوان داشت: نيروهاي امنيتي منطقه الخالديه و شهر الحبانيه در شرق رمادي را تحت کنترل دارند و اين منطقه امن شده است و خطر داعش از آن دور شده است. در همين حال نيروي هوايي عراق با جنگنده‌هاي سوخوي انبار بزرگ تجهيزات داعش را در شهر رمادي هدف قرار دادند که بر اثر آن اين انبار سلاح منهدم شد و تعداد زيادي از تروريست‌ها به هلاکت رسيدند.وزارت دفاع عراق نيز اعلام کرد که نيروهاي واکنش سريع پليس فدرال وابسته به فرماندهي عمليات الانبار يک عمليات نظامي را در منطقه الشيخ سعدون اجرا کردند که در جريان آن 24 تروريست به هلاکت رسيدند.

در درگيري‌هاي نيروهاي عراقي با تروريست‌هاي داعش در منطقه حصيبه در شرق رمادي تعدادي از تروريست‌هاي داعش کشته شدند. نيروهاي عراقي همچنين با حمله داعش به منطقه 35 در رمادي مقابله کرده و خسارت‌ها و تلفاتي را به داعشي‌ها وارد کردند.از سوي ديگر کميته گذرگاه‌هاي مرزي شوراي استانداري الانبار اعلام کرد که گروه تروريستي داعش گذرگاه الوليد در مرز با سوريه را اشغال کرده است.

نظر شما