شناسهٔ خبر: 53741168 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجلیل از ایستادگی مردم فلسطین در همایش بین المللی قدس شریف

در همایش بین المللی قدس شریف محور وحدت امت اسلامی در تهران با تجلیل از ایستادگی مردم مظلوم فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیست بر آزادی اول قبله گاه مسلمانان با نابودی رژیم پوشالی صهیونیستی تاکید شد.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، در این همایش که به ابتکار مجمع بین المللی تقریب مذاهب اسلامی و با شرکت شماری از شخصیت ها و اندیشمندان داخلی و خارجی و تنی چند از سفرای کشورهای اسلامی مقیم تهران برگزار شد حجت الاسلام شهریاری دبیرکل مجمع مذاهب اسلامی با خوش آمد گویی به حاضران راهپیمایی امسال روز جهانی قدس را در جهت آرمان های امام راحل و تاکیدات مقام معظم رهبری و باتوجه به ناکامی های پی در پی صهیونیست ها در داخل و منطقه بسیار با اهمیت دانست.
وی افزود: این همایش در شرایطی برگزار می شود که مقاومت مردم فلسطین در قدس و سرزمین های اشغالی روز به روز گسترده تر و صهیونیست ها ناکام و ناامیدتر می شوند.
حجت الاسلام والمسلمین اختری رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی، ابطحی دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و نمایندگانی از حماس و جنش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی سیاست های استکباری آمریکا برای تقویت و سرپا نگه داشتن رژیم صهیونیستی و همچنین عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با این رژیم را شکست خورده دانستند و گسترش جنبش های فلسطینی و بیداری ملت های منطقه و جهان را زمینه ای روشن برای شکست و محو اسرائیل غاصب و همچنین آزادی قدس و سرزمین فلسطین برشمردند.
خالد قدومی نماینده حماس در تهران گفت: با مقاومت مردم فلسطین دیری نخواهد پایید که به فرموده امام خمینی (ره) رژیم اشغال گر قدس محو شود و مسلمانان نماز را در مسجد القصی اقامه کنند.
ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران گفت: صهیونیست ها با وجود سازش کاری برخی کشورهای عربی و حمایت آمریکا و غرب نمی تواند به حیات خود ادامه دهد زیرا مردم فلسطین رمز پیروزی را مقاومت می دانند و با جان و مال خود از سرزمینشان و پاره تن جهان اسلام دفاع می کنند.
در این همایش از کتاب فلسطین از نهر تا بحر و قطعه آهنگ یکی از خوانندگان لبنانی که به تجلیل از مقاومت مردم فلسطین و لزوم آزادی قدس شریف پرداخته رونمایی شد.

نظر شما