شناسهٔ خبر: 53733124 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در راستای سیاست آمریکا؛

آلمان سامانه‌های ضد هوایی به اوکراین ارسال می‌کند

منابع آگاه در دولت آلمان اعلام کردند که برلین قصد دارد مسئله ارسال سامانه‌های ضدهوایی ساخت این کشور به اوکراین را در جلسه امروز وزرای دفاع کشور‌های غربی در پایگاه آمریکا در آلمان مطرح نماید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یک قانونگذار ارشد یکی از احزاب ائتلاف حاکم در آلمان امروز سه شنبه گفت که برلین رسماً تحویل سامانه‌های ضد هوایی «گپارد» (Gepard) به اوکراین را تأیید خواهد کرد.

«یوهانس فوگل» از حزب دموکرات آزاد، گزارشی را در روزنامه آلمانی «زوددویچه زایتونگ» (Sueddeutsche Zeitung) تأیید کرد مبنی بر اینکه «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان قرار است مسئله ارسال این سلاح را در نشست امروز سه‌شنبه با متحدان در پایگاه هوایی «رامشتاین» آمریکا در این کشور مطرح کند.

پیشتر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا امروز سه شنبه با حضور بیش از ۲۰ همتای خود از کشور‌های متحد و شریک، نشستی مربوط به اوکراین را در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان برگزار خواهد کرد.

همچنین در همین رابطه، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان که در داخل و خارج از کشور به دلیل شکست دولتش در تحویل تسلیحات سنگین به اوکراین با انتقاد‌هایی روبرو شده، متعهد شده است که تسلیحات ضد تانک و ضدهوایی را که از آن‌ها به عنوان تسلیحات دفاعی یاد کرده است، از انبار‌های نظامی آلمان به اوکراین تحویل دهد.

این درحالی است که مسکو بار‌ها از غرب خواسته است تا روند ارسال سلاح به اوکراین را متوقف نماید.

نظر شما