شناسهٔ خبر: 53727514 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بسته اخبار سیاسی ۶ اردیبهشت

دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب/رییس جمهور به قزوین می رود

مسجد الاقصی باید تحت قوانین بین‌المللی محافظت شود، رییس جمهور به قزوین می رود، جمعی از دانشجویان امروز با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند، باید نهضتی عملی در حوزه قرآنی اتفاق بیفتد برخی از اخبار سیاسی امزوز شبستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان ، مسجد الاقصی باید تحت قوانین بین‌المللی محافظت شود، رییس جمهور به قزوین می رود، جمعی از دانشجویان امروز با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند، باید نهضتی عملی در حوزه قرآنی اتفاق بیفتد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۶ اردیبهشت فروردین است.

مسجد الاقصی باید تحت قوانین بین‌المللی محافظت شود

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نشست روز دوشنبه ۲۵ آوریل شورای امنیت در مورد بررسی تحولات فلسطین، با انتقاد از سکوت و بی عملی شورای امنیت در قبال جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین  اظهار داشت تا زمانی که شورای امنیت همچنان به انفعال و سکوت خود در قبال این جنایات ادامه می دهد، دستیابی به حقوق فلسطینیان محقق نخواهد شد.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران افزود: تدام موضع کنونی شورای امنیت تنها رژیم اسرائیل را برای تداوم اشغالگری و جنایات خود علیه مردم مظلوم فلسطین تشویق و جسورتر کرده است.

وی گفت: جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین کاملاً مستند و غیرقابل انکار است. آنها طبق قوانین بین المللی جنایات جنگی تلقی می شوند و عاملان چنین جنایاتی باید بدون تأخیر بیشتر به دست عدالت سپرده شوند.

 سفیر ایران در سازمان ملل اظهار داشت: شورای امنیت باید تعهدات خود را در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی بر اساس منشور انجام دهد و اسرائیل را از طریق تمام ابزارهای قانونی که در اختیار دارد، پاسخگو کند. شورای امنیت همچنین باید مطمئن شود که جنایات جنگی نادیده گرفته نمی شود.

تخت روانچی با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین گفت اوضاع در فلسطین اشغالی با ادامه سیاست‌های نژاد پرستانه و جنایات وحشیانه اسرائیل علیه مردم فلسطین بی‌وقفه و بدون پاسخگویی این رژیم وخیم تر شده است.

وی گفت: رژیم اسرائیل جنایات خود را در مقابل دیدگان جامعه بین المللی انجام داده و به خوبی می داند که با هیچ عواقبی مواجه نمی شود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل با اشاره به تجاوزات وحشیانه نیروهای اشغالگر اسرائیل به مسجد الاقصی گفت: جمهوری اسلامی ایران تجاوزات اخیر نیروهای اشغالگر اسرائیل و شهرک نشینان افراطی به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان را که حرمت و مناسک عبادی مسجد را زیر پا گذاشته و به وقیحانه، موجب تحریک احساسات مسلمانان در سراسر جهان شده اند، به شدت محکوم می کند.

وی اظهار داشت: در نتیجه حملات اخیر نیروهای اشغالگر اسرائیل به مسجد الاقصی بیش از ۲۰۰ فلسطینی مجروح و صدها نفر بازداشت شده اند.

 

رییس جمهور به قزوین می رود

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور در بیستمین سفر استانی خود چهارشنبه (۷ اردیبهشت) همراه با برخی اعضای دولت به قزوین سفر می‌کند. این سفر سومین سفر استانی آیت‌الله رئیسی در سال ۱۴۰۱ و بیستمین سفر وی در هشت ماه گذشته است.

 

بنابراین گزارش، در پی سفرهای استانی رئیس جمهور نشست‌هایی به‌منظور پیگیری اجرای مصوبات این سفرها با حضور مسئولان عالی استان‌ها و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها برگزار می‌شود تا روند اجرای مصوبات و طرح‌ها و موانع و مشکلات و راه‌حل آنها بررسی و در این خصوص تصمیم گیری شود.

 

 

سفیر ایران در سازمان ملل با هشدار نسبت به عواقب  هرگونه هتک حرمت به مقدسات مسلمانان گفت هر گونه هتک حرمت به مقدسات مسلمانان و جریحه دار کردن احساسات مسلمانان در سراسر جهان، نفرت انگیز است و نباید آن را تحمل کرد.

 

جمعی از دانشجویان امروز با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند

جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور امروز (سه شنبه ۶ اردیبهشت) و در بیست وچهارمین روز از ماه مبارک رمضان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار خواهند کرد.

 

در ابتدای این دیدار نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود می‌پردازند.

 

باید نهضتی عملی در حوزه قرآنی اتفاق بیفتد

غلامرضا منتظری در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل مساجد به پایگاههای قرآنی گفت: مبنای انقلاب اسلامی ما قرآن است و ما هر چه داریم براساس معارف دینی شکل گرفته است ،منظور رهبری این است که باید مسجد به عنوان پایگاهی که انقلاب در آن شکل گرفته است،اعزام های جبهه در آن اتفاق افتاده است و اسباب وحدت و انسجام جامعه شده است از ظرفیت این پایگاه بیش از گذشته در حوزه قرآنی استفاده شود .

 

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسجد در تمدن اسلامی نقش های مختلف آموزشی،اعتقادی،نظامی وبهداشتی برعهده داشته است،به اندازه ای که مسجد محل حضور مردم است انتظار این است که  زمینه حوضرر لایه های واقشار مختلف مردم در مسجد بیشتر فراهم شود و در کنار این به تقویت معارف دینی و اسلامی هم مبادرت کنند .

 

وی ادامه داد: در ماه رمضان محافل انس با قرآن در مسجد برگزار می شود اما نباید به این وضعیت راضی شد نظر رهبری این است که قرائت قرآن بسیار خوب و به عنوان یک ضرورت در نظر گرفته شود گام بعدی تلاوت است وقتی می گوییم تلاوت فقط قرائت نیست باید تفکر و اندیشه بیشتری شکل بگیرد و بعد به تدبر و تفکر در قرآن برسیم آنچه سبب تحول انسان می شود صرفا مطالعه و روخوانی نیست بلکه باید به عمق آیات توجه کرد و هر کسی به اندازه قابلیت خودش از آبشار زلال وحی ره توشه ای بگیرد و زمینه تحول اش را فراهم کند لذا همه دستگاههای فرهنگی وظیفه دارند به یک مدل موثر دست پیدا کنند و این مهم  با حرف و سخنرانی اتفاقی نمی افتد.

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

نظر شما