شناسهٔ خبر: 53718859 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

اهوازدر حالت خفگی

اشاره: میزان گردوخاک در آسمان اهواز در ساعت ۹ صبح دیروز به ۹۱۳ میکروگرم برمتر مکعب رسید که بیش از ۶ برابر حد استاندارد است. میزان PM10 گرد وغبار (میکروگرم بر متر مکعب) روز گذشته در شهرهای مختلف استان خوزستان بالا رفت و به مرز هشدار رسید به طوری که شاخص آلودگی هوا یا ریز گرد در شهرهای اندیمشک: 168، اهواز: 913، بندرامام: 383، خرمشهر و دزفول: 171، سوسنگرد: 379، رامشیر302، شوش: 220، شوشتر: 163، ماهشهر: 315، هندیجان: 242 بود که نشان می دهد وضعیت هوا در شرایط بسیار ناسالم برای همه قرار دارد و هوای اهواز در وضعیت بحرانی قرار گرفته است. در این ارتباط رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت هشدار داد و گفت: «در سال ۱۳۹۹، ۷۰۳ مرگ منتسب به ذرات معلق ۲. ۵ میکرون در اهواز داشته‌ایم.» این در حالی است که بعد از شرایط اضطراری که در افزایش گرد و غبار در تهران و شهرهای غرب و جنوب کشور نیز در نیمه فروردین ماه به وجود آمد، همچنان خبری درباره دیپلماسی فعال با کشورهای همسایه یا اقدام برای مهار گرد و غبار صورت نگرفته است.

صاحب‌خبر -

افزایش غلظت خاک در خوزستان 
مدیرکل هواشناسی خوزستان از ماندگاری گرد و غبار غلیظ در استان و افزایش غلظت خاک تا ساعات بعد از ظهر خبر داد. محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا‌ با اشاره به وقوع گرد و غبار شدید در اهواز و دیگر شهرهای استان خوزستان در صبح دیروز اظهار کرد: ماندگاری گرد و غبار در خوزستان حداقل تا چهار پنج ساعت دیگر ادامه دارد.
ورود گرد و غبار به غرب و جنوب کشور
سازمان هواشناسی نسبت به نفوذ گرد و غبار به غرب و جنوب کشور و کاهش کیفیت هوا هشدار داد. به گزارش ایسنا،سازمان هواشناسی با صدر هشدار نارنجی رنگ از  نفوذ گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا همراه با کاهش شعاع دید از دوشنبه تا چهارشنبه (۵ تا  ۷ اردیبهشت) خبر داد. این شرایط جوی روز دوشنبه در خوزستان، بوشهر، ایلام و کرمانشاه، روز سه‌شنبه در خوزستان و بوشهر و روز چهارشنبه در خوزستان و ایلام مورد انتظار است و افزایش شاخص کیفیت هوا، کاهش دید، اختلال در تردد و آسیب به صنایع حساس به گردوخاک را به دنبال دارد. این هشدار سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از نفوذ گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا همراه با کاهش دید از دوشنبه تا چهارشنبه در برخی دیگر از استان‌ها خبر داد. این شرایط جوی که کاهش کیفیت هوا، کاهش دید و احتمال آسیب به صنایع حساس به گردوخاک را همراه دارد روز دوشنبه در  لرستان، کردستان و نیمه غربی فارس، سه‌شنبه در ایلام و کرمانشاه و روز چهارشنبه در بوشهر و لرستان پیش‌بینی می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما