شناسهٔ خبر: 53716249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری امتحان در ایلام برخلاف مصوبه آموزش و‌ پرورش/ امتحان و نتیجه آزمون ملغی شد

طبق مصوبه وزارت آموزش و پرورش برگزاری هرگونه آزمون در روزهای بعد از شب‌های قدر در مدارس ممنوع است از این رو برخی از مراکز آموزشی در ایلام این مصوبه را رعایت نکرده و در نتیجه با پیگیری خبرگزاری فارس امتحان و نتیجه‌ی آن را ملغی اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، شب‌های قدر جزء معنوی‌ترین روزهایی است که خیل عظیمی از مردم و نسل‌های جوان تا صبح به راز و نیاز مشغول می‌شوند و روح و جان خود در این زمان صیقل می‌دهند.

 به دنبال احیا این شب‌ها توسط شب زنده داران، مسئولین کشور برای رعایت این موضوع اقداماتی نظیر تاخیر در ساعات حضور کارکنان در محل ادارات خود اتخاذ می‌کنند تا این زمان جبران شود.

اخیراً وزارت آموزش و پرورش مصوبه‌ای را اعلام کرده که تمامی مدارس کشور در هر مقطعی از گرفتن هرگونه آزمون اجتناب کنند اما در ایلام برخی از مدارس این مصوبه را نقص و اقدان به برگزاری آزمون‌های امتحانی کرده‌اند این موضوع برای دانش آموزان قابل قبول نبوده و درخواست رسیدگی به آن را دارند. 

از این رو خبرنگاران فارس برآن شدند تا علت را از مسئولین آموزش و پرورش جویا شوند. 

آزمون

مسعود احمدیان مدیر اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استان ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: طبق مصوبه وزارت آموزش و پرورش برگزاری هرگونه آزمون در روزهای بعد از شب قدر به طور کلی ممنوع است و باید تمامی مدیران و معلمین مدارس این دستورالعمل را رعایت کنند.

وی افزود: بعد از اطلاع رسانی خبرگزاری فارس با توجه به اینکه در یکی از مدارس شهر ایلام اقدام به برگزاری امتحان شده با ورود آموزش و پرورش به این مسئله و پیگیری از مدیر مدرسه مشخص شد

این آزمون با پیشنهاد خود دانش آموزان به جهت عدم تداخل با امتحانات دیگر در هفته‌ی جاری برگزار شده است.

مدیر اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استان ایلام گفت: آموزش و پرورش پس از بررسی موضوع و با لحاظ قرار دادن ابلاغ وزارت مبنی بر عدم برگزاری آزمون در این روز، امتحان و نتیجه‌ی آن را ملغی اعلام و ثبت نمره برای دانش آموزان صورت نمی‌گیرد و در زمان دیگری آزمون برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 

نظر شما