شناسهٔ خبر: 5371467 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

الميادين: نيروهاي عراقي براي آزاد سازي الانبار سپر نظامي تشکيل داده اند

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/03/04
00:44:07.00
نیروهای عراقی برای آغاز عملیات آزاد سازی الانبار سپر نظامی تشکیل داده اند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، منابع عراقی گفتند نیروهای این کشور برای ورود به الانبار در غرب استان صلاح الدین سپر نظامی تشکیل داده اند. نیروهای بسیج مردمی نیز اعلام کرده اند با گلوله باران الانبار مقدمات حمله گسترده به این منطقه را آغاز کرده اند.
این نیروها تاکید کردند در جنگ الانبار از تسلیحات جدید و همچنین راهبرد تازه ای بهره خواهد برد.
از سوی دیگر کمیته امنیتی شورای استان بغداد نیز از اجرای عملیات پیشدستانه برای حفظ امنیت پایتخت خبر داده است.
هبة الله بیطار گزارشگر این شبکه در گزارشی در این خصوص گفت: صدای شلیک گلوله در الانبار درغرب عراق همچنان ادامه دارد و مواضع داعش همچنان زیر آتش است. نیروهای امنیتی و بسیج مردمی هنوز عملیات خود را برای آزاد سازی الرمادی و شهرهای اطراف آن آغاز نکرده اند اما هیچ فرصتی را برای هدف قرار دادن اعضای داعش و آزاد سازی این مناطق و ایجاد موانع برای جلوگیری از پیشروی بیشتر داعش از دست نمی دهند.
داعش سعی دارد ضربه اول را خود وارد کند اما فرماندهان عملیاتی در الانبار که این موضوع را درک کرده اند اجازه چنین اقدامی را به داعش نمی دهند.
نیروی هوائی عراق با استفاده از جنگنده های سوخو در جنگ الرمادی شرکت دارد و مواضع داعش را در دانشگاه الانبار و البوباری و شناورهای حامل سلاح در رود فرات را در منطقه سجاریه هدف قرار داده است.
به گفته کارشناسان نقش نیروی هوائی باید بیشتر شود و باید داعش را در گذرگاه الولید سوریه هدف قرار دهد و این منطقه را بازپس گیرد و اجازه ندهد اعضای داعش به این منطقه نزدیک شوند. آنها همچنین باید خطوط پشتیبانی داعش را در صحرا قطع کنند و در انتظار هواپیماهای آمریکائی نباشند.
این شبکه افزود: گروههای مقاومت عراقی و بسیج مردمی معتقدند این عملیات جنگ بر سر موجودیت است. منابع مطلع می گویند بسیج مردمی 25 هزار نیرو به الانبار اعزام کرده است و برای سرکوب قاطعانه نظامی داعش آماده شده است.
00:46:32.23

نظر شما