شناسهٔ خبر: 53690024 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تا اجرا پیگیری شوند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ضرورت دارد که در اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی جدی‌تر عمل شود.

صاحب‌خبر -

 سعیدرضا عاملی گفت: رئیس دستگاه قضا تاکید داشته‌اند که قوه قضائیه باید در اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش پررنگی ایفا کند و سایر دستگاه‌ها نیز که وظایف و تکالیفی در خصوص اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته‌اند، موظف به اجرای این مصوبات هستند و این مصوبات باید پیامد اجرایی داشته باشد.

به گفته وی رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در احکام، پیوست احکام و بیاناتشان تاکید داشته‌اند که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکم قانون است و اخیراً هم مجدداً تاکید کرده اند که این مصوبات لازم‌الاجرا هستند.

او گفت: توافق نامه و مکاتباتی که آثار عملی ندارند، برای کشورمان مناسب نیستند.روز به روز در حوزه اجتماعی وضعیت در کشورمان آسیب‌پذیرتر می‌شود و ما نمی‌خواهیم بگوییم که این ها صرفاً به خاطر عدم اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است؛ بلکه تاکید ما بر فعالیت گسترده دشمن با تمام توان و امکاناتش برای آسیب وارد کردن به کشور است و که ضرورت دارد با آن مقابله کنیم.

او گفت: باید تصمیمات و مصوبات تا مرحله اجرا دنبال شوند و در فضای عمومی و فضای نهادی کشور این نگاه و احساس تقویت شود که مصوباتی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شوند، فقط در قالب حرف نیست؛ بلکه مصوباتی است که با پیگیری دبیرخانه شورای عالی فرهنگی و تذکر و نظارت قوه قضائیه به مرحله اجرا می‌رسد. اساساً مشروعیت و اعتبار قانون در اجرایی شدن آن است. ضرورت دارد که در اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی جدی‌تر عمل شود و تاکیدات رئیس قوه قضائیه در این زمینه را به فال نیک می‌گیریم؛ چرا که وی در حوزه قوه قضائیه متمرکز و متخصص است و در این زمینه می‌تواند تعامل و همکاری خوبی داشت.

به گفته عاملی سازمان بازرسی پیگیری‌های خوبی در زمینه سند تحول آموزش و پرورش داشته است و در این خصوص گزارش تهیه کرده که در راستای درخواست شورا بوده است.

نظر شما