شناسهٔ خبر: 53687853 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرپرست حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس خبر داد

مبارزه با ملخ در سطح بیش از ۵ هزار هکتار از سطح استان فارس

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس از مبارزه با ملخ مراکشی و سایر ملخ‌های بومی در سطح ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

جاوید عباسی با اشاره به اینکه مبارزه با ملخ‌های بومی از بیست و سوم فروردین در شهرستان کازرون آغاز شد، گفت: در برخی از مزارع شهرستان‌های نور آباد، فسا وزرین دشت نیز مبارزه با این آفت صورت گرفت.

پیش از این و در فروردین حمید رشیدی رئیس جهاد کشاورزی کازرون از مشاهده نخستین دسته جات از ملخ‌های مراکشی در بستر تالاب پریشان خبر داده بود.

به گفته سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، تاکنون بیشترین سطح مبارزه در شهرستان کازرون در سطحی بالغ بر ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار صورت گرفته است و پیش بینی می‌شود ظرف چند روز آینده مبارزه ادامه داشته باشد.

عباسی، از احتمال طغیانی شدن ملخ‌های شکم بادمجانی در شهرستان‌های شمالی از جمله اقلید و خرم‌بید نیز خبر داد و گفت: کشاورزان در صورت مشاهده جمعیت‌های ملخ سریعا به نزدیک‌ترین مرکز جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه پایش کانون‌های مناسب رشد و نمو ملخ مراکشی و سایر ملخ‌ها در دستور کار این مدیریت قرار دارد و با جدیت در حال انجام است، گفت: تجهیزات و امکانات لازم به منظور مبارزه سریع در آمادگاه استان فارس وجود دارد و در صورت نیاز به شهرستان‌های درگیر ارسال می‌شود.

نظر شما