شناسهٔ خبر: 53684003 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

تصاویر لحظه ورود پلنگ به خیابان‌های قائمشهر؛ وحشت مردم | سرنوشت تلخ پلنگ سرگردان!

مشاهده یک قلاده پلنگ در شهر قائمشهر مازندران، مردم را به وحشت انداخته و حیوان نیز دچار ترس از مردم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، انتشار ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که صبح امروز یک قلاده پلنگ وارد شهر قائمشهر مازندران شده و مردم که تاکنون شاهد چنین رویدادی نبوده‌اند، دچار وحشت شده‌اند و همین، حیوان را هم دچار وحشت کرده و باعث شده به سمت مردم حمله کند.

در ویدئوها خودروهای آتش‌نشانی و نیروی انتظامی دیده می‌شود و پلنگِ وحشت‌زده هم خود را بالای یکی از ساختمان‌ها کشانده تا از تیررس مردم دور باشد.

تصاویر لحظه ورود پلنگ به خیابان‌های قائمشهر؛ وحشت مردم

بیینید | تیر بیهوشی رسید؛ پلنگ سرگردان مازندران زمین‌گیر شد

روابط عمومی اداره کل محیط زیست مازندران اعلام کرد: پلنگی که وارد قائمشهر شده بود، با استفاده از تفنگ بیهوشی در یکی از باغ‌های اطراف راه‌آهن این شهر زمین‌گیر شد.

به گفته اداره کل محیط زیست مازندران،این پلنگ برای انجام یک سری آزمایش‌ها به پناهگاه حیات وحش «سمسکنده» ساری منتقل شده است.

گفتنی است در هفته‌های اخیر، اخبار بسیاری درباره ورود حیوانات وحشی ازجمله خرس (مرودشت شیراز)، گرگ و روباه به شهرها و محل سکونت انسان‌ها منتشر شده که در برخی از موارد، این حیوانات به مردم حمله کرده و آنها را زخمی کردند. نمونه آن، حمله گرگ به دو زن مسن در شهر خلخال بود که هفته گذشته رخ داد.

به گفته کارشناسان محیط زیست، نشان‌دهنده گرسنه بودن حیوانات و جستجو برای غذاست. با این حال هنوز معلوم نیست که این پلنگ چرا و چگونه وارد شهر قائمشهر شده است!

ویدئوهای این حادثه را در زیر ببینید:

جزئیات تازه از پلنگ پرماجرای قائمشهر | ۲ مامور نیروی انتظامی زخمی شدند | این پلنگ مالک شخصی دارد؟

پلنگی که صبح امروز وارد شهر قائمشهر شده بود و زنده‌گیری آن چند ساعتی طول کشید، ۲ تن از افراد نیروی انتظامی را که در حال تلاش برای مهار آن بودند، زخمی کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قائمشهر گفت: پلنگ سرگردانی که امروز (۴ اردیبهشت) در سطح شهر قائمشهر مشاهده شده بود، توسط ماموران محیط زیست، نیروی انتظامی و آتش‌نشانی مهار و زنده‌گیری شد.

مصطفی عرب در پاسخ به اینکه گفته شده که این پلنگ مالک شخصی داشته است، خاطرنشان کرد: در حال بررسی موضوع هستیم که این پلنگ از کجا آمده ولی قطعاً پلنگ، حیوانی نیست که اهلی شود. حتی در سیرک‌ها هم کمتر مشاهده شده و گزینه خانگی بودن آن مردود به نظر می‌آید.

رئیس محیط زیست قائمشهر ادامه داد: احتمال می‌رود که این پلنگ از جنگل‌های بالا دست آمده باشد. در گذشته هم در جنگل‌های بالادست و روستای ساروکلا از توابع شهرستان قائمشهر پلنگ دیده شده بود که دنبال طعمه خود می‌رفت.

عرب با اشاره به اینکه این پلنگ از نژاد ایرانی است، گفت: این پلنگ به ۲ تن از افراد نیروی انتظامی که در حال تلاش برای مهار آن بودند، حمله کرده و آنها را زخمی کرد که یکی از ماموران از ناحیه کتف آسیب دیده و دیگری هم زخمی شد که راهی بیمارستان شدند.

این مسئول گفت: به دلیل حمله‌ور شدن پلنگ به افراد نیروی انتظامی ۲ تیر مشقی هوایی از سوی نیروی انتظامی شلیک و منجر به فرار پلنگ به داخل باغ شد. در آنجا با دارت بیهوشی، پلنگ را مهار و زنده‌گیری کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر قائمشهر نیز اظهار کرد: این پلنگ در خیابان‌های قائمشهر دیده شد و بلافاصله ماموران انتظامی، آتش‌نشانی، هلال احمر و محیط‌ زیست وارد عمل شدند.

وحید نصیری گفت: پلنگ در خیابان ساریِ شهر قائمشهر کوچه آزادی ۹۸، وارد باغ خانه‌ای قدیمی شد و در آنجا به کمک نیروی انتظامی و تیر بیهوشی که توسط محیط زیست شلیک شد، بیهوش و داخل قفس گذاشته شد و به پناهگاه حیات وحش انتقال یافت.

نصیری ادامه داد: درحال‌حاضر پلنگ یادشده برای انجام ریکاوری‌های لازم به دامپزشکی منتقل شده است.

عکس | پلنگ سرگردان در شهر قائمشهر تلف شد!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، صبح امروز  ‌یک فرد پلنگ بالغ در قائم شهر رؤیت شده بود که با تلاش ماموران محیط زیست و آتش‌نشانان پس از چهار ساعت با دارت زنده‌گیری شد اما علی‌رغم زنده‌گیری این پلنگ لحظاتی قبل تلف شد!

در رابطه با تلف شدن این فرد پلنگ, مجید غضنفری, مشاور رسانه‌ای یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: با اینکه پلنگ توسط مأمورین یگان حفاظت سازمان محیط زیست زنده‌گیری شده بود، اما به واسطه آسیب‌هایی که قبل از زنده‌گیری برای جلوگیری از آسیب زدن پلنگ به مردم به این جانور وارد شده بود، پلنگ تلف شد.

به گزارش تسنیم، به نظر می‌رسد که قبل از عملیات زنده‌گیری و بیهوش کردن پلنگ، برای جلوگیری از درگیری پلنگ با مردم, این حیوان با سلاح دیگری (غیر از سلاح بیهوشی) مجروح شده بود.

مشاور رسانه‌ای یگان حفاظت سازمان محیط زیست از تلف شدن پلنگ زنده‌گیری شده در قائمشهر خبر داد.

برچسب‌ها:

نظر شما