شناسهٔ خبر: 53683781 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

قدم بعدی چیست؟

روزگار برزخی پسر 2 میلیون دلاری

دیگر نیازی به او نداریم - این جمله سرمربی شباب الاهلی امارات در وصف بازیکنی است که الماس خط حمله استقلال بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، جمعه شب شباب الاهلی امارات در مسابقه هفته پنجم دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم آهال ترکمنستان رفت و در غیاب احمد نورالهی و مهدی قایدی، دو لژیونر ایرانی با نتیجه دو بر یک به برتری دست یافت.

الاهلی در این مسابقه سه امتیاز حساس را به دست آورد تا 9 امتیازی شود و صعودش را یک هفته مانده به پایان دور گروهی بالاتر از الغرافه قطر و حریف دیشبش به همراه فولاد ایران قطعی کند.

نکته جالب درمورد این مسابقه غیبت دو بازیکن ایرانی بود که مطابق معمول هم تکرار شد اما یک اظهار نظر پس از بازی، وضعیت مهدی قایدی در تیم تحت هدایت مهدی علی را نشان داد: "در اینکه مهدی قایدی استعداد دارد شکی نیست. اما بازیکنی که شب و روز کارش و فکرش تفریح است نیازی نمی بینم در تیمم باشد. درحال حاضر تیم خوبی داریم و درحال نتیجه گیری هستیم و دیگر نیازی به قایدی نداریم."

جمله سرمربی ایرانی-اماراتی درحالی اعلام شد که هنوز 6 هفته از پایان مسابقات لیگ امارات باقی مانده و 4 سال دیگر از قرارداد مهدی قایدی! این جمله سرمربی شباب الاهلی امارات در وصف بازیکنی است که الماس خط حمله استقلال بود. یکم شهریورماه سال گذشته بود که باشگاه استقلال توافق با شباب الاهلی برای انتقال قایدی را به صورت رسمی علنی کرد.

بر اساس آمار "متریکا" بازیکنی که در لیگ برتر فقط برای استقلال بازی کرده، با 20 گل زده و 16 پاس‌گل این تیم را ترک کرد. قایدی با کسب هفت پنالتی، سومین بازیکن آبی‌ها از حیث کسب پنالتی در تاریخ لیگ برتر است. ضمن اینکه او یک مرتبه هم (لیگ نوزدهم) عنوان آقای پاس‌گل لیگ را کسب کرد. بعد از شیخ دیاباته با 15 گل او با به ثمر رساندن 10 گل بهترین مهاجم آبی‌ها بود.

اکنون قایدی چرا در لیست خروج مهدی علی قرار دارد؟ به غیر از لیگ کاپ که او یک گل به ثمر رسانده، قایدی طی 967 دقیقه بازی در فصل جاری لیگ امارات تنها 4 گل زده و 2 پاس گل ارسال کرده است. یعنی یک گل به ازای هر 247 دقیقه! 

مهره ثابت ترکیب آبی‌ها که در غیاب او همبازیان سابقش در مسیر کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر قرار دارند، روزگار برزخی را طی می‌کند. مسلما با حضور مهدی علی، قایدی جایی در ترکیب شباب الاهلی نخواهد داشت به خصوص اینکه این تیم فعلا بین ۶ تیم برتر لیگ جای دارد و با صعود از دور گروهی لیگ قهرمانان هم بهانه‌ای برای اخراج سرمربی تیم وجود ندارد. حتی در صورت احتمال پایان همکاری با مهدی علی هم آمار قایدی در این تیم به اندازه رضایت‌بخش نیست که سرمربی بعدی هم به او اعتماد کند.

پس قدم بعدی چیست؟

بر اساس شایعاتی که همواره با نزدیک شدن به نقل و انتقالات برای بازیکنان سابق یک تیم مطرح می‌شود، در هفته گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر حضور دوباره قایدی در استقلال مطرح شد. این گمانه‌زنی با واکنشی از سوی بازیکن و باشگاه مواجه نبود اما اکنون یکی از مسیرهای احتمالی او لیگ برتر ایران خواهد بود. در صورت توافق فرهاد مجیدی برای بازگشت این بازیکن، مسأله اساسی قرارداد بلند مدت قایدی با شباب الاهلی است. با توجه به اینکه چهار سال دیگر از قرارداد او باقی مانده باید دید با چه رقمی این باشگاه راضی به انتقال قرضی بازیکن ریزنقش می‌شود.

از این رو در مورد انتقال قرضی قایدی بحث می‌شود که او با قیمت ۲ میلیون دلار جذب شد و تیم‌های حوزه خلیج فارس پس از آماری که او در این فصل ثبت کرده بعید است که مشتری دست به نقد باشند و به همین خاطر انتقال قرضی او مدنظر خواهد بود. اکنون در سال منتهی به جام جهانی باید دید تو چه تصمیمی برای آینده‌اش خواهد داشت؛ تغییر سبک زندگی و ماندن در الاهلی یا خروج از لیگ امارات.

نظر شما