شناسهٔ خبر: 5367055 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اختتاميه هجدهمين جشنواره ملي تئا‌تر فتح خرمشهر

صاحب‌خبر - آبادان/ خبرگزاری صدا و سیما / اجتماعی

هجدهمین جشنواره ملی تئا‌تر فتح خرمشهر بامداد امروز با معرفی بر‌ترین آثار به کار خود به پایان داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در این جشنواره 30 اثر در دو بخش صحنه ای و خیابانی به مدت سه روز با هم رقابت کردند .
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: 20 درصد از بودجه هنری وزارت ارشاد را به امور نمایش اختصاص خواهیم داد.
مرادخانی با بیان اینکه رسالت هنرمندان عرصه نمایش این است که شجاعت‌ها را به بهترین شکل بر روی صحنه بیاورند افزود: با همکاری منطقه آزاد اروند در آینده نزدیک می توانیم هنر نمایش را با تجهیز، ساخت و مرمت سالن‌های نمایش در خرمشهر تقویت کنیم .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: در بخش تئاتر خیابانی ؛ الهه پورجمشید برای نمایش quotation mark میراث من quotation mark از تهران رتبه اول بهترین بازیگر زن بخش خیابانی را از آن خود کرد جایزه بهترین بهترین بازیگر مرد نیز به شاهرخ سلیمانی از خرمشهر برای نمایش quotation mark خرمشهر 67 quotation mark رسید .
قنواتی افزود : عبدالحسن جلیل نسب کارگردان quotation mark خرمشهر 67 quotation mark به عنوان بهترین کارگردان بخش تئاتر خیابانی هجدهمین جشنواره تئاتر ملی فتح خرمشهر انتخاب شد .
وی گفت : در انتهای اعلام نتایج بخش خیابانی، نمایش quotation mark خرمشهر 67 quotation mark به عنوان اثر برگزیده و برای حمایت و اجرا در استان معرفی شد.
قنواتی با اعلام اینکه در بخش تئاتر صحنه ای هیئت داوران به علت کثرت بازیگران، بدون داشتن
اولویت بندی هشت بازیگر این جشنواره را حائز رتبه بر‌تر دانست و از آنان تجلیل کردند افزود : این بازیگران عبارت بودند از امیر باقریان از خرمشهر برای بازی در نمایش quotation mark پرواز کوکوی خاکستری طوق مشکی quotation mark ، امین ابراهیمی از کوهدشت برای بازی در نمایش quotation mark فرمیسک quotation mark ، جواد انصاری از بندر عباس برای نمایش quotation mark گل محمد منتیل پا quotation mark ، محمد قاسمی از ملایر برای نمایش quotation mark سکوتی سرد quotation mark ، مالک آبسالان از دهلران برای نمایش quotation mark رقص استخوان‌ها quotation mark ، احمد مسافری و مسلم باوی از خرمشهر برای نمایش quotation mark دعوت یک روز گرم تابستان quotation mark و سید اکبر دانیالی لردگانی از لردگان برای نمایش «حکایت نامداران از زبان پایداران» حائز رتبه بر‌تر و شایسته کسب لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه شدند.
وی افزود: در بخش بهترین بازیگر زن نیز، هیئت داوران به دلیل کثرت بازیگران، بدون اولویت بندی هشت بازیگر این جشنواره را حائز رتبه بر‌تر دانست و از آنان تجلیل کرد.
در این بخش، طیبه نیک آزاد از آبادان برای بازی در نمایش quotation mark کودکم سرباز است quotation mark ، شهلا موسوی از خرمشهر برای بازی در نمایش quotation mark پرواز کوکوی خاکستری طوق مشکی quotation mark فروزان حسینی از ملایر برای بازی در quotation mark گل زخم quotation mark ،پری بارانی از ملایر برای بازی در quotation mark سکوتی سرد quotation mark ، رویا زارع از خرمشهر برای بازی در نمایش quotation mark دعوت یک روز گرم تابستان quotation mark ، ریحانه بارانی از گچساران برای quotation mark امامزاده دروغ نمی‌گوید quotation mark ، آمنه‌ پورحسینی از خرمشهر برای quotation mark پازل quotation mark و سهیلا موسوی از اراک را برای بازی در quotation mark شبانه، نوای چنگ زنانه quotation mark شایسته تقدیر و دریافت جایزه دانستند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : در بخش کارگردانی، quotation mark کودکم سرباز است quotation mark از آبادان رتبه اول را از آن خود کرد و هیئت داوران، نمایش quotation mark کودکم سرباز است quotation mark را از آبادان، به عنوان اثر تحسین شده این بخش اعلام و آن را برای حمایت و اجرا در استان معرفی کرد.
در این مراسم، تمبر مربوط به هجدهمین جشنواره تئا‌تر ملی فتح خرمشهر رونمایی شد .
0002

نظر شما