شناسهٔ خبر: 53665611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مساله بیت المقدس مساله جهان اسلام است/ کشتار زنان و کودکان در افغانستان درد بزرگی برای ما است

امام جمعه موقت اردبیل گفت: مساله بیت المقدس مسئله‌ای برای تمام انسان‌های دارای حریت و آزاده حائز اهمیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین علی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: خداوند قرآن را محل تربیت برای بشر قرار داده، باید به این مقام برسیم که مدال معنویت از خداوند بگیریم،  خداوند انسان‌های متعالی را در برابر دیدگان انسان‌ها قرار می‌دهد تا برای انسان‌ها آیینه باشند.

وی افزود: یک عده از انسان‌ها در عالم کنز انسانیت هستند و برای انسان بودن باید به آنها متصل بود؛ امیرالمومنین(ع) از آن انسان‌هاست. اما گاهی اوقات دنیا عقل بشر را می‌برد، عقلی که فقط برای زندگی دنیوی و ابزار شناسی است عقل معصوم شناس محسوب نمی‌شود.

امام جمعه موقت اردبیل بیان کرد: معرفت لازمه درست هزینه کردن محبت است، اگر معرفت برای شناخت انسان کامل که در راس آن علی (ع) قرار گرفته، وجود داشته باشد و قلب به آنجا وصل شود هیچ محبوبی برای انسان دلنشین نمی‌شود و اگر در زندگی یک محبوب ابدی پیدا نکنیم یقینا به مشکل بر می‌خوریم.

وی گفت: تقوا دستورالعمل خداوند در قرآن برای گشایش است تقوا به شما علم می‌دهد راه را بشناسید لذا تقوا بهترین دستور العمل برای گشایش در زندگی انسان است.

امام جمعه موقت اردبیل با بیان اینکه مساله بیت المقدس مساله جهان اسلام است گفت: مساله بیت المقدس مسئله‌ای برای تمام انسان‌های دارای حریت و آزاده حائز اهمیت است حاکمان یک تعداد کشورهای اسلامی می‌خواهند با پاک کردن صورت مساله بگویند موضوع را حل کردیم.

وی افزود: آنهایی که از اول در طول تاریخ با غرب و صهیونیست معامله کرده‌اند و نقشه جدیدشان این است که از نظر زمانی و مکانی بیت المقدس را بین مسلمان‌ها و یهودی‌ها  تقسیم نمایند  تا ورود مسلمان‌ها را به بیت المقدس محدود کنند. عجیب است با اینکه دشمن به این اندازه جنایت می‌کند اما برخی از کشورها با سرعت به آن طرف رو می‌برند.

فروغی ادامه داد: بسیار عجیب است رژیم صهیونیستی افطاری می‌دهد و سفرای کشورهای اسلامی در این افطاری شرکت می‌کنند و تعجب ما از دولت ترکیه است که انتظار خاص داشتیم اما نماینده دولت ترکیه در این افطاری شرکت می‌کند.

امام جمعه موقت اردبیل تاکید کرد: این مکرهای بد آنها به خودشان بر می‌گردد؛ حرف شما حرف ملت‌ها نیست بلکه ملت‌ها آزادی فلسطین را می‌خواهند. الان در عالم اسلام تمام مشکلات زیر سر رژیم صهیونیستی است؛ این همه نفاق در جهان اسلام ایجاد کرده‌اند و می‌خواهند یک دشمن متوهم ایجاد کنند در این چند سال انقلاب اسلامی ایران است که مساله فلسطین را زنده نگه داشته است.

وی گفت: تمام مسلمانان باید هوشیار باشند، منافقان کوردل در جهان اسلام با نفاق می‌خواهند اسلام و امت اسلام را به‌هم بریزند. کشتار زنان و کودکان در افغانستان درد بزرگی برای ما است. اینکه هر هفته تعدادی مسلمان و شیعه شهید  شوند درد بزرگی است. این‌ها برای جهان اسلام بلا محسوب می‌شود و وظیفه‌ای را نیز متوجه علمای جهان اسلام می‌کند تا فتوا دهند و اعلام کنند که این‌گونه عملیات حرام است و جهان اسلام را از این نگرانی برهانند.

فروغی ضمن تشکر از رئیس جمهور به خاطر انتشار لیست بدهکاران بانکی بیان کرد: از رئیس جمهور محترم که شجاعت به خرج داد و لیست بدهکاران بانکی را انتشار داد تشکر می‌نماییم اما این مورد کافی نیست و این بدهکاران باید مجازات شوند.

وی با تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: امروز روز مهمی است که امام (ره) فرمودند؛ «اگر سپاه نبود کشور نبود». سپاه کشور را حفط می‌کند، شجاعت و رشادت قابل تحسین دارند و این‌ها باید در تاریخ نوشته شود.

انتهای پیام/3463/

نظر شما