شناسهٔ خبر: 53653537 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دولت مسئول ساخت مسکن در طرح‌های مسکن ملی

مقرر شد منابع مالی ساخت مدرسه در طرح نهضت ملی مسکن اراک توسط دولت تامین شود.

صاحب‌خبر -

درنشست امروز اعضای شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در خصوص اجرای قانون تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی آموزش و پرورش بحث و تبادل نظر و مقرر شد منابع مالی ساخت مدرسه در این طرح نیز باید توسط دولت تامین شود.

مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در این جلسه گفت: با توجه به اینکه ساخت مسکن در طرح ۸ هزار و ۱۰۰ واحدی طرح اقدام ملی تولید مسکن شهرستان اراک توسط دولت انجام می‌شود منابع مالی ساخت مدرسه هم در این طرح باید توسط دولت تامین شود.

مخلص‌الائمه گفت: نیاز هست کارگروهی متشکل از اداره کل نوسازی مدارس، آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه، معاونت عمرانی استانداری مرکزی و اداره کل راه و شهرسازی تشکیل و در خصوص ساخت مدرسه در این طرح تصمیم گیری شود.

نوازنی سرپرست آموزش و پرورش استان مرکزی هم گفت: بر اساس بند سه ماده ۱۳ قانون تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش، شهرداری‌ها بایدتا ۵ درصد عوارض صدور پروانه ساختمانی، تفکیک زمین‌ها، و نوسازی را به آموزش و پروش پرداخت کنند که تنها یک مورد آن سال گذشته به آموزش و پرورش پرداخت شده است.

نوازنی گفت: شهرداری‌های استان مرکزی سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال عوارض دریافت کردند که تنها ۳۰ میلیارد ریال از آن را به اداره کل آموزش و پرورش استان پرداخت کردند و انتظار می‌رود شهرداری اراک در هنگام صدور مجوز ساخت مسکن، ساخت مدرسه در این مجوز‌ها را در دستور کار خود قرار دهد.

نظر شما