شناسهٔ خبر: 53643984 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گزارش خبرنگار فارس در اوکراین از شهر «میکولائیف»

خبرنگار فارس در اوکراین از شهر میکولائیف در ۶۵ کیلومتری دریای سیاه گزارشی درباره آخرین تحولات جنگ تهیه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احسان رفاهی»، خبرنگار فارس در اوکراین از شهر «میکولائیف» در ۶۵ کیلومتری دریای سیاه گزارشی از تحولات جنگ تهیه کرده است. 

بخش‌هایی از شهر میکولائیف در روزهای اول درگیری به تصرف نیروهای روسیه در آمد اما پس از عقب‌نشینی روسیه‌ای‌ها اکنون در کنترل نیروهای اوکراین است.

اهمیت این شهر از آنجا است که گذرگاه رسیدن نیروهای روسیه به بندر استراتژیک اودسا است. در شهر میکولائیف چند روزی است که آب قطع شده است. درگیری‌ها در بندر ماریوپول هم هنوز ادامه دارد، هر چند به گزارش موسسه «مطالعات جنگ» این شهر بندری عملاً سقوط کرده، اما این خبر تا زمانی که به صورت رسمی اعلام نشود، قابل تأیید یا تکذیب نیست.

احسان رفاهی می‌گوید در صورت سقوط بندر ماریوپول، شهر میکولائیف در جبهه جنوب هدف بعدی ارتش روسیه خواهد بود. این گزارش را در ویدئوی زیر ببینید.

 

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی در واکنش به اقدام نظامی روسیه تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی مسکو اعلام کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما