شناسهٔ خبر: 53636891 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لزوم‌ تبیین نگاه ملی در پروژه مسکن از سوی دستگاه‌های اجرایی

دبیر قرارگاه مسکن استان فارس گفت: بخش زیادی از زمان ما به حل مشکلات برخی از دستگاه‌ها اختصاص پیدا کرده است که باید حل شود.

صاحب‌خبر -

ناصر شمس در شورای مسکن استان فارس گفت: بخشی از آمار امروز جبران کار انجام نشده قبل است و نقش خوب فرمانداران سبب شده مشکل زمین حل شود و در این راستا ارزیابی فرمانداران و مدیران کل انجام شده است.

به گفته او فرمانداری‌های ارسنجان، استهبان و جهرم بیشترین همکاری را داشته‌اند و دستگاه‌های اجرایی نیز آبفای شیراز و شرکت عمران صدرا نیز در نهضت ملی مسکن بیشترین همکاری را داشته‌اند.

شمس گفت: فرهنگ‌های قبلی این بوده که راه و شهرسازی و بنیاد بسازند و بقیه دستگاه‌ها هم پول بگیرند خدمات بدهند، اما در قانون جهش ملی تکلیف شده به دستگاه‌ها، چون نهضت ملی مسکن است باید این نگاه در دستگاه‌ها حل شود، چون همه طبق قانون باید همه مشارکت کنند تا مسکن ساخته و آماده شود.

دبیر قرارگاه مسکن استان فارس گفت: بخش زیادی از زمان ما به حل مشکلات برخی از دستگاه‌ها اختصاص پیدا کرده است که باید حل شود.

او می‌گوید: یکی از مشکلات بزرگ استان عدم همکاری شهرداری‌ها بود که امروز در هیچ شهری مشکل صدور پروانه نداریم و نگرانی در شهرداری‌ها حل شد، اما امروز نگرانی بزرگ در زیرساخت‌هایی، چون برق و آب و ... است.

شمس گفت: در حال حاضر عقب‌ماندگی کنونی در عقد قرارداد‌هاست که بخش خصوصی و انجمن انبوه‌سازان نیز باید ورود کنند.

قائم مقام استاندار فارس در قرارگاه مسکن گفت: قرارگاه جهادی مسکن در شهرستان شیراز تشکیل شود و فرمانداری تاکنون در حاشیه قرار گرفته بوده در حالی که امور شیراز نباید به استان محول شود.

شمس گفت: بافت فرسوده پتانسیل ویژه در شهر شیراز است که باید از این بافت استفاده شود، تا کجا باید شهر توسعه پیدا کند، خواهشم از فرماندار شیراز این است که این مطلب را مدنظر داشته باشد.

نظر شما