شناسهٔ خبر: 53631568 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سامانه طرح ملی حفظ عمومی قرآن کریم رونمایی شد

مراسم رونمایی و آغاز به کار سامانه طرح ملی حفظ عمومی قرآن کریم،در محل سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: امروز وقف برای قرآن در کشور بسیار کم است؛ لذا مرکز قرآنی اوقاف به مقداری که می‌تواند باید در حوزه ایجاد گفتمان جامع و فرهنگسازی برای توسعه فرهنگ قرآنی تلاش کند.

به گفته وی ضرورت دارد تا یک کار چندجانبه در این حوزه صورت بگیرد. بحث مهمتر از این جریان اهداف حفظ قرآن کریم است که شامل افزایش ایمان، شناخت، انس و عمل به قرآن کریم می شود. تا کنون در مورد حفاظی که تربیت شده‌اند کدام یک از این اهداف اجرا و عملیاتی شده است؟ باید فرایندی طی شود که بعد از تربیت حافظ، صحیح‌خوانی قرآن کریم همراه با درک اجمالی و همراه با افزایش ایمان، شناخت، انس و عمل به قرآن محقق شود.

محمدی می گوید؛ نباید در این جریان دچار غفلت شویم که صرف به ذهن سپردن آیات حتی بدون درک معنی برای ما موضوعیت پیدا کند یا اینکه این دو باشد، اما فاقد ارزش ایمان و شناخت شود؛ بنابراین ما ضمن اینکه ساختارمند کردن جریان حفظ را مهم می‌دانیم به اهداف هم باید توجه کنیم و از آن‌ها غفلت نکنیم.

حجت‌الاسلام اخوان‌ صباغ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم هم گفت:  بر این اساس سامانه‌ای جامع تعریف شد تحت عنوان سامانه طرح ملی حفظ عمومی قرآن کریم، تا همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها را ذیل خود پوشش دهد. بر این اساس دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف با توجه به پذیرش اعضای ستاد راهبری حفظ، نمی‌توانند اقدام به اعطای مدرک کنند و همگی از طریق یک دستگاه و سامانه انجام می‌پذیرد.

گفتی است علاقه‌مندان به شرکت در آزمون‌های عمومی حفظ قرآن کریم می‌توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سامانه آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدارک حفظ عمومی به حافظان قرآن کریم مراجعه نمایند.

نظر شما