شناسهٔ خبر: 5363086 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

90/ رايزني وزرا براي واگذاري سرخابي‌ها در حاشيه هيأت دولت

در حالي که سرخابي‌هاي پايتخت اين روزها فاصله زيادي از هم دارند و يکي درگير رقابت هاي سنگين آسيايي است و ديگري روي هوا، عده‌اي ديگر در حال فروش اين دو باشگاه هستند.

صاحب‌خبر -

هدايت عليزاده
در حالي که سرخابي‌هاي پايتخت اين روزها فاصله زيادي از هم دارند و يکي درگير رقابت هاي سنگين آسيايي است و ديگري روي هوا، عده‌اي ديگر در حال فروش اين دو باشگاه هستند. گفته شد يکشنبه نتيجه مزايده چهارم اين دو تيم مشخص مي‌شود اما اين اتفاق رخ نداد. حالا گفته مي‌شود نتيجه مزايده، امروز (دوشنبه) اعلام خواهد شد.
درخصوص تأخير در اعلام نتيجه واگذاري خبرنگار 90 به سراغ برخي مسئولان رفت تا دلايل اين موضوع مشخص شود که البته دليل اصلي آن حساسيت اين واگذاري اعلام شد اما آخرين اخبار پيرامون اين مزايده در گفت‌وگوي 90 با مسئولان آمده است.

پوري‌حسيني يک روز بيشتر صبر کنيد
عبداله‌ پوري‌حسيني رئيس سازمان خصوصي در گفت‌وگو با 90 در اين رابطه مي‌گويد: مهم‌ترين دليل اين تأخير وسواسي است که ما به دليل حساسيت بر روي اين دو باشگاه به خرج مي دهيم. البته دولت و سازمان خصوصي‌سازي درخصوص تمامي واگذاري‌ها همين دقت را دارند اما بنده شايعات به‌وجود آمده در اين رابطه را تکذيب مي‌کنم. اين تأخير به اين معنا است که ما با بيشترين دقت به اين موضوع در حال رسيدگي هستيم و تا به حال که هواداران و شما اين همه تحمل کرده‌ايد يک روز هم بيشتر!
وي در ادامه مي‌افزايد: حجم استعلامات زياد بود، به همين دليل درخصوص اين چهار شرکت بعضي از استعلامات امروز (دوشنبه) به دستمان خواهد رسيد و ظهر امروز (دوشنبه) نيز نتيجه نهايي را اعلام خواهيم کرد. البته در اين رابطه بايد اضافه کنم وزراي دادگستري و ورزش به همراه رئيس جمهور در سفر استاني بودند و عملا تا پايان اين سفر ما دسترسي به اين دو وزير نداشتيم.
وي درخصوص مخدوش بودن پاکت شرکت خودروسازي خواستار پرسپوليس هم مي‌گويد: «به طور کلي زير پاي دو شرکت خودروساز در مزايده سفت نيست، دو شرکت استيل‌آذين‌ و بهنام پيشرو کيش نيز دولتي نيستند اما نبايد سهامداران اين دو شرکت بدهي بانکي داشته باشند.»

عابديني: رقابت بين استيل‌آذين‌ و بهنام پيشرو است
امير عابديني نماينده شرکت استيل‌آذين‌ بعد از مصاحبه رئيس سازمان خصوصي‌سازي مي‌گويد: «به استناد نامه جهانگيري، معاون رئيس‌جمهور فکر مي‌کردم هيأت واگذاري به هر شکلي مي‌خواهد سرخابي‌ها را به خودروسازان بدهد اما بعد از اين مصاحبه متوجه شدم وزرا در تصميم‌گيري مستقل هستند و اين موضوع «قلب درد» من را برطرف کرد.
وي به صحبت‌هاي پوري‌حسيني اشاره مي‌کند و مي‌افزايد: اعتقاد راسخ دارم رقابت اصلي بين دو شرکت استيل‌آذين‌ ايرانيان و بهنام پيشروي کيش است و با اصلاح موارد مزايده سوم از سوي استيل‌آذين‌ معتقدم آنها برنده اين مزايده خواهند بود.

سبحاني: هيأت واگذاري 2 جلسه برگزار کرد
از سوي ديگر سيدجعفر سبحاني مشاور سازمان خصوصي‌سازي در گفت‌وگو با 90 مي‌گويد: هيأت واگذاري در روزهاي شنبه و يکشنبه دو جلسه برگزار کرده است که به نظر من پرداختن به اين موضوع يا اينکه شرکت خودروسازي خواهان پرسپوليس مشکلي شبيه شرکت بهنام پيشرو کيش در مزايده سوم را دارد مسائل حاشيه‌اي است که نبايد به آن دامن زد.
اصل موضوع اين است که ما 4 خريدار داريم که هيأت واگذاري از ميان آنها تصميم‌گيري خواهد کرد و بنده تاکيد مي کنم هر 4 شرکت به همراه استعلاماتشان همچنان شانس دارند و اين هيأت واگذاري است که اهليت اصلح آنها را تاييد خواهد کرد.
اما در اين ميان چند نکته وجود دارد که يا پاسخي براي آن پيدا نمي‌شود و يا اينکه از ميان چند پاسخ پيدا کردن گزينه صحيح سخت است.
نخست آنکه جريان نامه جهانگيري درخصوص واگذاري اين دو باشگاه که عابديني از آن صحبت کرده است چيست؟ دوم آن که در مزايده سوم هيأت واگذاري يک جلسه برگزار کرد چرا در اين مزايده دو جلسه برگزار شده و جلسه دوم در روز جلسه هيأت دولت است (شما بخوانيد در حاشيه جلسه هيأت دولت)
و در آخر آنکه بر کسي پوشيده نيست شرکت‌هاي خودروساز به خواست خود به مزايده نيامده‌اند پس چرا استعلام آنها هنوز تکميل نشده و اينکه چرا خودروسازان شرکت‌هاي قوي‌تري را راهي اين مزايده نکرده‌اند؟

 

نظر شما