شناسهٔ خبر: 53629958 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران منتفی است؟ |جلسه فوری شورای‌عالی کار برای کاهش دستمزد کارگران ۱۴۰۱

عصر روز گذشته، جلسه شورای‌عالی کار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز، این طور گفته می‌شود که موضوع این جلسه اصلاح مصوبه مزدی امسال کارگران و تقویت فرصت‌های شغلی بوده است.

باشگاه خبرنگاران نوشت: رئیس کمیته دستمزد که در جلسه شورای‌عالی کار حضور داشت گفت: نشست روز گذشته هیچ نتیجه‌ای نداشت به همین دلیل موضوع اصلاح مصوبه مزدی برای کاهش دستمزد کارگران در ۱۴۰۱ را نه تایید و نه تکذیب می‌کنم.

به گفته فرامرز توفیقی، همه چیز در جلسه امروز مشخص خواهد شد.

عبدالملکی، وزیر کار در این جلسه بر حمایت از کارفرمایانی که شغل ایجاد می‌کنند تاکید کرد.

در اسفند سال قبل با توافق اعضای شورای‌عالی کار، حداقل دستمزد سال آینده کارگران از دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان به ۴ میلیون و ۱۷۹ هزار تومان افزایش یافت.

در همین باره ایرنا نوشت: رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار از برگزاری جلسه شورای عالی کار در بعد از ظهر روز جاری (۳۱ فروردین ماه) خبر داد و گفت: بعد از جلسه مباحث مطرح شده را به جامعه کارگری اعلام می‌کنیم.

«فرامرز توفیقی» اظهار داشت: روز گذشته جلسه فوری شورای عالی کار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد که بی نتیجه ماند و به امروز موکول شد.

وی افزود: هنوز از مباحثی که قرار است در جلسه ارائه شود اطلاعی نداریم، از این رو نمی‌توانیم پیش داوری کنیم و باید منتظر باشیم.

روز گذشته نخستین نشست شورای عالی کار با حضور همه نمایندگان کارگری و کارفرمایی در سال ۱۴۰۱ با موضوع تقویت فرصت‌های شغلی برگزار شد که در این نشست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد به دنبال اعلام شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» بسته حمایتی دولت برای کارفرمایانی که ایجاد اشتغال جدید دارند، تعریف می‌شود.

به گفته «حجت الله عبدالملکی»، این نشست‌های شورای عالی کار، به شکل ماهانه و مستمر با حضور همه نمایندگان کارگری و کارفرمایی و به منظور حمایت از ایجاد مشاغل جدید برگزار می‌شود.

فوری:کارگران نگران نباشند، مصوبه دستمزد و حقوق ۱۴۰۱ کارگران به قوت خود باقی است

نظر شما