شناسهٔ خبر: 53623133 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار مرکزی:

مشارکت همگانی در ساخت زائرسرای استان در مشهد مقدس ضروری است

مخلص الائمه گفت: مشارکت همه دستگاه ها، نهادها، صنایع و خیرین در ساخت زائرسرای استان مرکزی در مشهد مقدس ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «فرزاد مخلص الائمه» امروز (30فروردین) در نشست ساماندهی زائرسرای استان مرکزی در مشهد مقدس، که با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک و جمعی از مسئولان برگزار شد، بر مشارکت همگانی در راستای تکمیل این پروژه تاکید کرد و گفت: استان مرکزی جزو استان‌های پیشرو در تکمیل زائرسرای مشهد است و نباید از برنامه‌ تکمیلی عقب بمانیم.

 

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه تکمیل زائرسرای استان در مشهد مقدس مشارکت همگانی به خصوص حمایت گسترده صنایع را می‌طلبد، افزود: باید با برنامه ریزی و رایزنی در این راستا اقدامات لازم انجام شود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: اعتبار لازم برای تکمیل این طرح چندان زیاد نیست و باید این اعتبار را از داخل استان هم در قالب کمک نقدی و هم کمک غیرنقدی حتی تهیه تجهیزات از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی با قیمت مناسب تامین کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه روند تکمیل زائرسرای استان در مشهد مقدس با محوریت استانداری دنبال می‌شود، اضافه کرد: ۲ معاونت اقتصادی و عمرانی وظیفه دارند با مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی و فرمانداران ظرفیت‌های موجود را شناسایی و نسبت به جذب کمک‌های خیران اقدام کنند.

 

مخلص الائمه با بیان اینکه استان مرکزی استانی صنعتی است، گفت: در شهرستان آشتیان صنایع بزرگ و موفقی مستقر هستند که می توان از ظرفیت آنها در جهت جذب کمک برای تکمیل زائرسرا استفاده کرد.

 

استاندار مرکزی همچنین به وجود صنایع بزرگی همچون شرکت پتروشیمی شازند نیز اشاره کرد و گفت: شرکت های همچون پتروشیمی شازند که تولیدات مرتبط با ساخت زائرسرا را ندارند می‌توانند به صورت نقدی از این طرح حمایت کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه زنجیره‌ای از تولیدکنندگان انواع مصالح ساختمانی در استان مرکزی وجود دارد و باید از این ظرفیت مهم برای تکمیل زائرسرا به بهترین شکل ممکن استفاده کرد، ادامه داد: شهرداری اراک  نیز می تواند با تزریق منابع مالی به روند تکمیل این زائرسرا کمک کند.

 

 

پایان پیام/177

نظر شما