شناسهٔ خبر: 53609695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ساماندهی پسماندهای پزشکی نیازمند همکاری همه جانبه

با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران جلسه ساماندهی پسماندهای پزشکی در نظام پزشکی استان برگزار و بر مدیریت پسماندهای بیمارستانی و غفونی تاکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، با حضور روح الله سُلگی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، علی رجبی وندچالی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، نماینده علوم پزشکی، نماینده محیط زیست و با حضور عباس غفوری رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری و ابراهیمی مسؤول پسماندهای پزشکی سازمان، جلسه ساماندهی پسماندهای پزشکی و عفونی در نظام پزشکی برگزار شد.

در این جلسه حاضرین به بیان نظرات در خصوص نحوه ساماندهی و مدیریت پسماندهای بیمارستانی و غفونی پرداختند و تصمیماتی نیز اتخاذ گردید.

روح الله سُلگی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در خصوص لزوم ساماندهی پسماندهای پزشکی مراکز و موسسات درمانی سطح شهر و ضرورت این امر در جهت حفظ ایمنی و سلامت آحاد مردم تاکید کرد.

عباس غفوری رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری نیز در این جلسه خواستار همکاری چند جانبه شد و با اشاره به اینکه  دفع اصولی پسماندها به‌ویژه زباله‌های بیمارستانی همیشه از دغدغه‌های فعالان محیط‌زیست بوده، بیان کرد: این مسئله در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا بیشتر از دغدغه زیست‌محیطی، به تهدید جدی سلامت شهروندان تبدیل شده است.

غفوری تصریح کرد: نیاز است با همکاری همه جانبه محیط زیست و بهداشت و با واگذاری زمین، در خصوص امحا زباله‌های عفونی نسبت به ساماندهی این نوع پسماندها اقدام نماییم.

وی ادامه داد: شهرداری ساری و سازمان مدیریت پسماند در این خصوص آماده هرگونه همکاری است البته برای تحقق این هدف نیاز به همفکری و تعامل با همدیگراست تا این مشکل را حل نماییم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری اظهار کرد: با هم‌افزایی و تعاملات بیشتر می‌توان در مسیر سلامت جامعه گام برداشت.

در این جلسه از سوی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، در خصوص تسهیل در روند ساماندهی پسماندهای پزشکی و عفونی تاکید شد.

انتهای پیام / ۸۶۰۵۹/غ

نظر شما