شناسهٔ خبر: 53609466 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

روز سرد شاگردان بنا در مغولستان؛

کشتی قهرمانی آسیا| استارتِ ضعیف فرنگی‌کاران در اولان‌باتور/ حذف زودهنگام قاسمی‌منجزی و قطعی شدن برنز محمدی

روز نخست رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا برای تیم منتخب ایران نتایج درخوری به همراه نداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در شهر اولان‌باتور مغولستان با پی‌گیری مبارزات ۵ وزن نخست ۵۵، ۶۳، ۷۷، ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم و آغاز مسابقات نمایندگان تیم منتخب کشتی فرنگی کشورمان برگزار شد.

در وزن ۵۵ کیلوگرم؛ علی نوربخش در دور اول با نتیجه ۱۰ بر ۵ مغلوب آروجان هالاکورکی، دارنده مدال برنز آسیا از هند شد و با توجه به  شکست این کشتی‌گیر در دور بعد، نماینده سبک‌وزن ایران هم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۶۳ کیلوگرم؛ ایمان محمدی در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۴ مقابل بالجینیام دامجین از مغولستان به پیروزی رسید. وی در دور بعد کنسوکه شیمیزو، دارنده مدال برنز جهان از ژاپن با نتیجه ۲ بر صفر به مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. محمدی در این مرحله به مصاف میرامبک آیناگولوف، دارنده مدال نقره و برنز جهان از قزاقستان رفت و با نتیجه ۱۴ بر ۳ مغلوب شد تا راهی دیدار رده‌بندی شود. او در این دیدار با توجه به حضور نیافتن احمد النکدالی از سوریه، به مدال برنز این وزن دست یافت.

در وزن ۷۷ کیلوگرم؛ عارف حبیب‌اللهی در دور نخست با نتیجه ۹ بر یک مقابل آکژول محموداف، دارنده مدال نقره المپیک از قرقیزستان مغلوب شد و با حضور رقیبش در دیدار نهایی، به جدال رده‌بندی راه یافت که در این مبارزه باید به مصاف کیم هیون‌وو، قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی برود.
 
در وزن ۸۷ کیلوگرم؛ ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه ۷ بر یک ملیس آیتبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف نورسلطان تورسینوف، قهرمان آسیا از قزاقستان رفت و با نتیجه ۳ بر صفر به برتری دست یافت تا راهی دیدار فینال شود. 
 
در وزن ۱۳۰ کیلوگرم؛ امیر قاسمی‌منجزی در دور اول با نتیجه ۵ بر صفر مقابل پریم پریم از هند به پیروزی رسید. وی در دور دوم مقابل مومینجان عبداله‌یف، دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی از ازبکستان با نتیجه ۹ بر ۸ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در دور بعد مقابل حریف کره‌ای، نماینده ایران نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت.
 
انتهای پیام/

 

نظر شما