شناسهٔ خبر: 53602509 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر اقتصاد:

در انتشار فهرست ابر بدهکاران بانکی جدی هستیم

وزیر اقتصاد تاکید کرد: در زمینه انتشار فهرست ابر بدهکاران به شبکه بانکی نیز بدون هیچ گونه خط قرمزی کاملا جدی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سید احسان خاندوزی در حاشیه بازدید از روند خدمات‌رسانی شعبه بعثت بیمه ایران به مردم در جنوب تهران (خزانه) که مدیرعامل بیمه ایران نیز حضور داشت، با گفت‌وگو با مراجعه‌کنندگان روند خدمات‌رسانی به مردم در بخش‌های مختلف این شعبه را مورد بررسی قرار داد و دستورات لازم را برای رفع مشکلات آنان صادر کرد.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد برنامه وزارت امور اقتصادی و دارایی برای حل مشکلات مراجعان به شعبات شرکت‌های بیمه و به ویژه مشکلات مربوط به دریافت خسارات اظهار داشت: امروز در بازدید یکی از شعبات بیمه ایران در جنوب تهران، شاهد بودیم که نارضایتی‌هایی از معطلی برای حضور کارشناسان وجود داشت. 

وزیر اقتصاد ادامه داد: قرار شد که این موضوع پیگیری شود تا اگر کمبود کارشناسی وجود دارد آن را برطرف کنند، زیرا افرادی که برای رفع مشکل مراجعه می‌کنند، نباید از کسب و کار خود باز بمانند و این معطلی‌ها شاید منجر به این‌ شود که این افراد در آن روز یا ساعات مراجعه از درآمدی بازبمانند، بنابراین هر ساعت تأخیر، مشکلاتی را برای مراجعه‌کنندگان به دنبال دارد و موجب نارضایتی می‌شود.

خاندوزی با بیان اینکه مسئله دوم به موضوع سقف پرداختی‌های خسارت نسبت به دستورالعمل‌ها و قیمت‌های مصوب کارخانه‌های خودروسازی در داخل کشور و قیمت قطعه در بازار مربوط است، تصریح کرد: قرار شد، در این زمینه، مدیرعامل شرکت بیمه ایران در تعامل با بخش صنعت و شرکت‌های خودروسازی در بازنگری‌‌ها به نحوی عمل کند که موجبات بهبود رضایت مردم و مشتریان را به همراه داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس اظهارات مراجعه‌کنندگان، خسارت پرداختی توسط بیمه حتی جبران‌کننده نیمی از خسارت واقعی نیست، خاطرنشان کرد: بنا شد در این زمینه این مدیریت با در نظر گرفتن راهکارهایی موجبات افزایش رضایت‌مندی مشتریان را فراهم آورند.

به گفته وزیر اقتصاد، مسئله سوم مربوط به مراجعه مکرر و حضور مردم و صف‌هایی است که برای پرداخت خسارت ایجاد می‌شود و در برخی ایام صف‌های کیلومتری وجود دارد و در این زمینه بیمه ایران وعده داد که در روز عید فطر به صورت آزمایشی سامانه برخط راه‌اندازی شود. 

خاندوزی افزود: قصد داریم از خرداد ماه این سامانه به صورت سراسری در تمام کشور اجرا شود تا مدارک به صورت آنلاین بارگذاری شود تا تشکیل پرونده‌ها بدون حضور فیزیکی مردم و برخط باشد و دوباره شاهد شکل‌گیری صف‌ها و ازدحام در شعب نباشیم.

خاندوزی با بیان اینکه مسئله دیگر که باید بیمه مرکزی به صورت جدی پیگیری کند، انتقال اسناد بین دستگاه‌ها است که به مردم ارتباطی ندارد، ابراز داشت: اسنادی که ناجا و بقیه نهادها ارائه می‌کنند، به دیگر دستگاه‌ها منتقل شود و در کمترین زمان ممکن، کار انتقال مدارک بین دستگاه‌ها انجام شود، زیرا ضرورتی ندارد که مردم از این دستگاه به دستگاه دیگر بروند.

وی اضافه کرد: کروکی‌ها باید به صورت آنلاین به شرکت‌های بیمه انتقال یابد و این دستور کار کلان دولت است تا انتقال برخط اسناد و مدارک را به نحوی انتقال دهیم که دولت الکترونیک ترویج شود تا مردم نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشند و اذیت نشوند.

وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد وضعیت سامانه جامع تجارت بیان کرد: بخش بزرگی از اتصال سامانه گمرکی ما با سامانه جامع تجارت انجام شده و تیم مشترکی با وزیر صمت مشخص کردیم که کار می‌کنند و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز به شکل جدی و فعال مشغول نظارت است و تقریباً هر ماه یک جلسه نظارتی برای پیشبرد کار داریم

خاندوزی درباره انتشار فهرست بدهکاران بانکی یادآور شد: در زمینه انتشار فهرست ابر بدهکاران به شبکه بانکی نیز بدون هیچ گونه خط قرمزی کاملاً جدی هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از مدیران بانک‌های دولتی در تماسی اعلام کرد که برخی از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی به جهت پیمانکاری جزو بدهکاران بزرگ هستند، عنوان کرد: من هم در پاسخ گفتم دستگاه‌های دولتی ولو وزارت اقتصاد هم، اگر مشمول لیست می‌شوند، باید معرفی شوند تا این کار موجب تصحیح رفتار بدحساب‌ها و تشویق خوش حساب‌ها شود.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: در گام‌های بعد کوتاه نمی‌آییم و دولت جدی است و این دستور رئیس‌جمهور است و وزارت اقتصاد نیز بدون هیچ اغماض و خط قرمزی این راه را ادامه خواهد داد.

خاندوزی در این بازدید به گفت‌وگوی مستقیم با مراجعه کنندگان پرداخت و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت و خواستار رفع این مشکلات توسط مدیر عامل بیمه ایران که در این بازدید حضور داشت، شد.