شناسهٔ خبر: 53597508 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ثوری: شرکت توسعه کمپ بوکس را از ما گرفت و به کشتی داد

رئیس فدراسیون بوکس گفت: ما در ورزشگاه آزادی یک کمپ تمرینی داشتیم که شرکت توسعه اماکن ورزشی اخیرا این سالن را از ما گرفت و به کشتی داد.

صاحب‌خبر -

حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس درباره کمپ تمرینی این رشته در ورزشگاه آزادی که به کشتی تعلق گرفته است گفت: با توجه به اینکه ما بعد از ۸۶ سال موفق شدیم در مسابقات جهانی، مدال کسب کنیم؛ در تمام رده‌های سنی ورزشکارانمان خوش درخشیدند، اما متاسفانه امروز جای داشتن یک کمپ مستقل برای بوکس که یک رشته المپیکی به حساب می‌آید داشته باشیم. ما در ورزشگاه آزادی یک کمپ تمرینی داشتیم و چون از ۲۰ سال پیش رها شده شرکت توسعه اماکن ورزشی این سالن کمپ را از ما گرفت و به یکی دیگر از رشته‌ها داد. این کار دوستان اصلا قشنگ نبود. به هر حال آقایان باید نسبت به این موضوع تامل بیشتری می‌کردند.

تیم ملی بوکس هم مانند دیگر رشته‌های ورزشی که در مجموعه آزادی کمپ اختصاصی برای تمرین کردن دارند، از ۲۰ سال پیش دارای سالن تمرین بودند، اما از آن موقع تا امروز بدون اینکه تمرینی در آن صورت گیرد بلاتکلیف مانده است و شرکت توسعه اماکن ورزشی در اقدامی تصمیم گرفت این زمین را از اختیار بوکس در آورده و آن را به کشتی اختصاص دهد.

سالنی که کاراته در آن تمرین می‌کند متعلق به بوکس است

رئیس فدراسیون بوکس، درباره دیگر سالن تمرین ملی پوشان که با کاراته نصف شده است گفت: نصف سالنی که در مجموعه انقلاب به ما داده‌اند متعلق به بوکس است و نصف دیگر آن برای تیم ملی کاراته است. چون کاراته کا‌رها در آنجا تمرین آنچنانی انجام نمی‌دهند ما تقاضا کردیم که کل سالن را به بوکس اختصاص دهند. البته آن مکان یک محدودیت‌هایی دارد که مسئولان کمیته ملی المپیک به ما قول دادند در اولین فرصت این سالن را در اختیار بوکس قرار دهند.

سال گذشته بود که سالن تمرینی بوکس به ۲ بخش تقسیم و قرار شد نصف آن برای اعضای تیم ملی بوکس باشد و نصف دیگر آن به کاراته تعلق گرفت. به گفته مسئولان فدراسیون بوکس، از زمانی که این سالن با کاراته نصف شد کاراته کا‌رها یک جلسه هم در آنجا تمرین نکردند و فقط می‌خواستند فضای تمرینات بوکس را کوچک کنند.

بیشتر بخوانید

صدای منتشر شده از من و استکی هیچ ربطی به مدال شه بخش نداشت

ثوری درباره صدای منتشر شده از او در فضای مجازی که گویا درباره مدال دانیال شه بخش بوده است گفت: وقتی که کار‌ها به درستی جلو می‌رود و پشت او موفقیت‌هایی به وجود می‌آید عده‌ای به دنبال این هستند که این موفقیت‌ها را از بین ببرند. آن صوتی که از بنده و استکی در فضای مجازی منتشر شده است هیچ ربطی به مدال دانیال شه بخش ندارد، بلکه، در خصوص بازی میثم قشلاقی در مسابقات جهانی بود. ما احساس کردیم حق او در مسابقه‌ای که با حریف بلاروسی داشت ضایع شده و باید به این موضوع اعتراض می‌کردیم. به همین دلیل برای اعتراض، مبلغی پرداخت کردیم و چون اعتراض ما پذیرفته نشد همان مبلغ به ما پس داده شد.

میثم قشلاقی بوکسور وزن ۸۰ کیلوگرم کشورمان در مسابقات جهانی صربستان رو در روی «آلیاکسی» از بلاروس قرار گرفت و با رای داوران بازنده اعلام شد. قشلاقی در هر ۳ راند نسبت به حریف خود برتری داشت و مشت‌های پرتعدادی را به حریف خود وارد کرد که در نهایت با رای داوران بازنده اعلام شد تا از صعود به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها باز بماند.

نظر شما