شناسهٔ خبر: 53595125 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حزب الله لبنان:

آمریکا و عربستان مداخله بی سابقه‌ای در انتخابات لبنان دارند

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تاکید کرد سفارت‌های آمریکا و عربستان در بیروت، مداخله بی‌سابقه‌ای در انتخابات پارلمانی دارند.

صاحب‌خبر -

شیخ نبیل قاووق گفت: سفارت‌های عربستان و آمریکا با هدف تشدید دودستگی‌ها و اختلافات و سوق دادن کشور به سمت فتنه، لیست‌های انتخاباتی را تامین مالی و در انتخابات پارلمانی لبنان مداخله می‌کنند.

به نوشته پایگاه خبری العهد لبنان، عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت: کسانی که سال ۱۹۸۲ به منزله دستی برای دشمن اسرائیلی بودند، اکنون در انتظار فرصت هستند تا با حمایت و تامین مالی سفارت ها، از پشت به مقاومت ضربه بزنند. نکته قابل توجه این است که معادله تغییر نکرده است، زیرا از سال ۱۹۸۲ تاکنون، آن‌ها را می‌شناسیم و می‌دانیم که آن‌ها و اسرائیلی‌ها در یک محور ایستاده اند و اهداف متحدی دارند. چیزی تغییر نکرده است، اما آن‌ها از تجارب خود درس نگرفته اند.

او گفت: برخی سفرا با نقض آشکار اصول دیپلماتیک و نقض آشکار حاکمیت لبنان، مسئولان بلندپایه را فرامی خوانند. برخی مسئولان لبنانی جرات نمی‌کنند مداخلات سفارت‌ها را متوقف کنند و سفرا به شکل علنی در حوزه پارلمانی مداخله و لیست‌های انتخاباتی، سیاستمداران، احزاب، موسسه‌های رسانه‌ای و اصحاب رسانه را تامین مالی می‌کنند. هدف از این اقدامات، مقابله با مقاومت و تحریک به فتنه داخلی است.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان درباره فتنه انگیزی آمریکا و عربستان در این کشور با هدف تشدید دودستگی‌ها و اختلافات داخلی هشدار داد و تاکید کرد که ما برخلاف آنان می‌خواهیم انتخابات راهی برای نجات کشور باشند.

انتخابات پارلمان لبنان در نیمه ماه میلادی آینده در این کشور برگزار می‌شود.

نظر شما