شناسهٔ خبر: 53580291 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

پاسخ به یک ابهام مهم پس از بازداشت نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال/ جلسات هیئت رئیسه همچنان قانونی است

تسنیم

در حالی که گفته شده هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با غیبت ۴ عضو از رسمیت افتاده، اما بررسی یک نکته مهم نشان می‌دهد که شرایط به گونه دیگری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، بعد از بازداشت شهره موسوی، نایب رئیس سوم فدراسیون فوتبال به دلیل برخی اقدامات خارج از فوتبال، این شائبه به وجود آمد که با غیبت او و عزل موقت شهاب‌الدین عزیزی خادم و البته عدم حضور حمیدرضا مهرعلی و حیدر بهاروند در پست‌های نایب رئیسی اول و دوم؛ جلسات هیئت رئیسه رسمیت ندارند.

این در حالی است که هیئت رئیسه کنونی فدراسیون فوتبال به‌ جای ۱۱ عضو، با حضور غیر قانونی مهرعلی و بهاروند ۹ نفره است و ملاک ارزیابی حضور دو سوم اعضا در جلسه باید از ۹ نفر باشد نه ۱۱ نفر.

در واقع چون تشریفات قانونی در مورد بهاروند و مهرعلی طی نشده و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز به صورت مکتوب حضور این دو را غیرقانونی دانسته است، عملاً شمار اعضای هیئت رئیسه به ۹ نفر کاهش پیدا کرده چرا که حضور نواب رئیس اول  و دوم فدراسیون از روز اول غیرقانونی بوده است. به عبارتی با غیبت موسوی و حتی عزیزی‌ خادم که با رأی مجمع راهی هیئت رئیسه شده بودند، تنها ۲ عضو قانونی مجمع در هیئت رئیسه حضور ندارند و با حضور ۷ عضو دیگر از ۹ نفر، شرط حضور دو سوم اعضا رعایت شده است.

طبق ماده ۳۶ اساسنامه فدراسیون فوتبال، جلسه هیئت رئیسه در صورت حضور حداقل دو سوم اعضا رسمیت پیدا می‌کند و اگر از ۹ نفر، ۶ نفر هم باشند، جلسه هیئت رئیسه قانونی است.

جلسات هیئت رئیسه فدراسیون قانونی است

نظر شما