شناسهٔ خبر: 53570673 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

آنتن‌های شفاف به دنبال حل چالش‌های 5G mmWave FWA هستند

صاحب‌خبر -
 
Alcan-transparent-antenna-770x285.jpg
ICTna.ir - استارت‌آپ آنتن‌های هوشمند آلمانی Alcan Systems یک آنتن شفاف اختراع کرده است که آن را روی پنجره می‌چسبانید تا طیف فرکانس بالا از آن منتشر شود.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، انتشار امواج میلیمتری در عصر 5G به عنوان گشودن بخش‌های جدید گسترده‌ای از املاک و مستغلات که تا به حال نرخ‌های داده بی‌سیم غیرقابل تصور را امکان‌پذیر می‌سازد، حائز اهمیت است. با این حال، یک مشکل اساسی وجود دارد: ویژگی های انتشار!
 
این یکی از دلایلی است که مورد استفاده اصلی mmWave در دسترسی بی‌سیم به ارتباطات ثابت یا همان چیزی که در ایران و دنیا به FWA معروف شده، بوده است، زیرا شما فقط می‌توانید در یک ارتباط نقطه به نقطه، با دید مستقیم، ارتباط ثابت ایجاد کنید، این چیزی شبیه به ارتباطات مایکروویو بین ایستگاه‌های پایه سلولی در شبکه های تلفن همراه است. اما در این سناریو، تجهیزات محل مشتری (CPE) همچنان باید در خارج از ساختمان باشد.
 
 
در این دوران که توجه به مسائل زیست محیطی شدت گرفته، گرایش به سمت شیشه های کم انتشار (کم E) بیشتر شده که خواص عایق برتری دارد. مشکل این است که به هر دو صورت کار می کند و واحد دو جداره با پوشش کم E فقط به 0.1٪ سیگنال اجازه عبور می دهد که بدیهی است ایده آل نیست و تجربه مشتری را به شدت متاثر میکند. 
 
وارد استارت‌آپ آلمانی Alcan Systems یک قطعه نوآورانه برای CPE ایجاد کرده است که آن را به پنجره می‌چسبانید تا از ارسال‌های mmWave استفاده بهینه تری میکند. علاوه بر این، از فناوری کریستال مایع استفاده می کند که باعث شفافیت و در نتیجه نفوذ کمتری می شود. راه حل کامل با یک عملیات شیشه ای به نام Wavethru که توسط شرکت ژاپنی AGC ساخته شده است ترکیب می شود تا تمام مشکلات نفوذ mmWave شیشه ای کم E شما را حل کند.
 
اونور حمزه کارابی مدیرعامل Alcan Systems در این زمینه گفت: "ما در مورد مشارکت با AGC بسیار هیجان‌زده هستیم و مزایای منحصر به فرد استفاده از فناوری کریستال مایع را می‌بینیم، در این مورد، ماهیت شفاف آن، اجازه می‌دهد تا یک فرم فاکتور مشکل واقعی را در مورد mmWave 5G حل کند."
 
تاکادا مدیرکل AFC هم در این زمینه گفت: "شیشه کم E از منظر بهره وری انرژی ضروری است و همکاری با ALCAN تضمین می کند که ما می توانیم با برآورده کردن الزامات برای توان بالا در هر نقطه از ساختمان، ارزشی برای مشتریان خود بیافزاییم." 
 
این فناوری هنوز در مراحل اولیه است و باید دید که آیا مردم مایلند چنین کیتی را هر چند شفاف به پنجره های خود بچسبانند یا خیر. اما برای اینکه mmWave FWA واقعاً همه گیر شود باید تا حد امکان ارزان و مؤثر باشد و شاید این راهکار به سوراخ کاری دیوارها ترجیح داده شود. 

نظر شما