شناسهٔ خبر: 53569266 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

ضرب‌الاجل روسیه به نیروهای اوکراینی برای تسلیم شدن در ماریوپل/ ادامه نقض آتش‌بس در یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی/ آزمایش موفقیت‌آمیز سیستم تسلیحاتی جدید توسط کره‌شمالی

ضرب‌الاجل روسیه به نیروهای اوکراینی برای تسلیم شدن در ماریوپل، ادامه نقض آتش‌بس در یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی و آزمایش موفقیت‌آمیز سیستم تسلیحاتی جدید توسط کره‌شمالی از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، خبرگزاری رسمی کره‌شمالی از آزمایش موفقیت‌آمیز سیستم تسلیحاتی جدید با هدف تقویت کارایی توان «تاکتیکی هسته‌ای» این کشور خبر داد.

- جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی، ۸۷ بار آتش‌بس در استان الحدیده را نقض کردند.

- رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که در صورت حذف سربازان اسیر‌شده این کشور در بندر ماریوپل، مذاکرات با روسیه را متوقف خواهد کرد.

- عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که درگیری‌ها بین فلسطینیان و اشغالگران اسرائیلی در قدس و مسجد الاقصی و سرتاسر کرانه باختری بار دیگر ثابت کرد که ملت فلسطین آماده است برای دفاع از مقدسات خود، برخورداری از یک زندگی آزادانه در این سرزمین و بیرون راندن اشغالگران از آن، از هرچه که دارد، بگذرد.

- وزارت دفاع روسیه بامداد امروز -یکشنبه- طی بیانیه‌ای اعلام کرد که اگر نیروهای اوکراینی در بندر ماریوپل تا ساعت شش صبح امروز به وقت مسکو سلاح‌های خود را زمین بگذارند، جان آن‌ها در امان خواهد بود.

- سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی از زمان آغاز درگیری‌ها در تاریخ ۲۴ فوریه، بیش از ۲۳ هزار نفر را از دست داده‌اند.

 

 

 

نظر شما