شناسهٔ خبر: 53564908 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: فصل جدیدی را برای تعامل دولت و مجلس آغاز کرده‌ایم

سیدمحمد حسینی گفت: معاونت پارلمانی فصل نوینی از تعاملات دولت و مجلس را باهدف تسریع در رسیدگی به طرح ها و تصویب لوایح ضروری برای تحقق شعار سال و رفع مشکلات مردم آغاز کرده و آن را با قوت پیگیری خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در نشست با اهالی رسانه با اشاره به عملکرد دولت برای گره گشایی از مشکلات مردم و تلاش دولت و مجلس در این راستا گفت: اگر قوا دست به دست هم دهند مشکلات مردم حل می شود. در صورتی که چالش و درگیری میان قوا باشد کشور ضرر می کند.

حسینی با اشاره به تعامل خوب دولت و مجلس به خصوص ارتباط نمایندگان با رئیس جمهور تصریح کرد: رییس جمهور تا امروز با ۲۲۹ نماینده دیدار داشته و تاکنون هفت بار به مجلس رفته است که این اقدام به بی نظیر بوده است. فردا نیز نشست دولت و مجلس با حضور روسای دو قوه در سالن اجلاس سران به میزبانی دولت برگزار می شود.

وی افزود: نمایندگان مجلس با مردم حوزه های انتخابیه خود در ارتباط هستند، مردم هم همواره مطالباتی را از نمایندگان دارد اما متاسفانه به دلیل مسائلی مانند محدود بودن منابع نمی توان همه مطالبات را در یک زمان کوتاه اجرایی کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به حضور مستمر وزرا و معاونین آنها در مجلس برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان تاکید کرد: هر نماینده ای که با وزیر کاری داشته، توانسته است مباحث خود را مطرح کند و می توان گفت که از ناحیه دولت در تعامل با مجلس کوتاهی نشده است.

حسینی با اشاره به تعداد تذکرات و سوالات نمایندگان گفت: یک دلیل این تذکرات و سوالات، امیدواری به اقدامات دولت است اگر نمایندگان ناامید بودند اصلا این سوالات را مطرح نمی کردند، از سویی نمایندگان دولت را از آن خود می دانند.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: ما در تعامل با مجلس اخلاق و سعه صدر را رعایت می کنیم،  مردم با گرفتاری های معیشتی مواجه هستند و مشکلات خود را به نمایندگان خود مطرح می‌کنند و آنها هم تقاضای مردم را به دولت منتقل می کنند. شاید بخشی دیگری از تعداد زیاد تذکرات به دلیل همین امر باشد.

وی از مجلس به دلیل رای اعتماد بالا به وزرا قدردانی کرد و گفت: وزرا در زمانی که رای اعتماد گرفتند وعده هایی دادند که ما این وعده ها را جمع آوری کردیم تا آنها را اجرایی کنند و اینطور نباشد که این وعده ها در حد حرف باقی بماند، وزا هم برای تحقق برنامه و وعده های خود در حال تلاش هستند.

حسینی در ادامه درباره سوالی پیرامون تغییر در کابینه اظهار کرد: ممکن است برخی با یک یا دو وزیر مخالف باشند و بخواهند وزرا تغییر کنند اما تا کنون بحثی در دولت نشده است و وزرا شب و روز کار می‌کنند و برنامه‌های خود را دنبال می‌کنند.

وی تاکید کرد: البته ارزیابی عملکردها در دولت انجام می‌شود اما این به معنای این نیست که قرار است وزیری جابه جا شود، این ارزیابی ها برای این است که نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف اصلاح شود.

حسینی در ادامه افزود: شش سوال در دستور کار مجلس است. یک سوال اصلا طرح نشده و نمایندگان از پنج سوال دیگر قانع شده‌اند و بحث استیضاح در مجلس مطرح نیست در دولت هم بحث تغییر وزیر مطرح نیست.

وی گفت: معاونت پارلمانی فصل نوینی از تعاملات دولت و مجلس را باهدف تسریع در رسیدگی به طرح ها  و تصویب لوایح ضروری برای تحقق شعار سال و رفع مشکلات مردم طراحی کرده و آن را با قوت پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما