شناسهٔ خبر: 53561150 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

گزارش مدیرعامل دخانیات برای مجلسی‌ها

فارس

مدیرعامل دخانیات برای ارائه گزارش عملکرد و توضیحات پیرامون بسته حمایتی از کشاورزان توتون‌کار و تنباکوکار دوشنبه این هفته به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از محمد شیخان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران دعوت کرده تا بعدازظهر روز دوشنبه در جلسه این کمیسیون حاضر شود و پیرامون مشکلات این شرکت و موضوعات کارگری توضیحاتی ارائه کند.

شرکت دخانیات با مشکلات عدیده‌ای که میراث گذشته است، روبرو است.

بدهی و زیان انباشته این شرکت، کاهش هدفمند تولید داخلی برای در اختیار قرار دادن بازار داخلی به شرکت‌های چند ملیتی، عدم حمایت از کشاورزان توتونکار و تنباکو کار بمنظور واردات بی رویه توتون توسط دلالان، پرونده های حقوقی انباشته شده، وجود نیروهای شرکتی توسط پیمانکاران واسطه گر و ... از جمله مشکلات این شرکت بوده که مدیرعامل دخانیات برنامه هایی برای رفع این مشکلات اساسی دارد.

رونمایی از بسته حمایتی کشاورزان توتونکار و تنباکو کار و چهار برابر شدن مساعده کشت کشاورزان و همچنین افزایش وام خرید ماشین آلات کشاورزی، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و جامعه ایثارگری، افزایش رفاه و حقوق کارگران و افزایش تولید این شرکت از جمله برنامه‌های کوتاه مدت مدیرعامل شرکت دخانیات بوده است.

این برنامه‌ها در کمتر از سه ماه عملیاتی شده است و دخانیات را در امر مبارزه با تبعیض و بی عدالتی و زد و بندهای داخلی و خارجی پیشگام کرده است.

 البته از نظر مدیرعامل این شرکت چاره اساسی اصلاح قوانین بالادستی است که عده ای از خلاء‌های قانونی و روزنه‌های موجود به تولید و اشتغال کشور آسیب زده‌اند، مدیر عامل جدید دخانیات که در این مسائل نیز برنامه های دارد، برای رفع مشکلات اساسی موجود و ارائه گزارش و کمک از نمایندگان مجلس به کمیسیون اجتماعی برای ارائه گزارش در روز دوشنبه خواهد رفت.

نظر شما