شناسهٔ خبر: 5355696 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

مذاکرات یمنی ها به تعویق افتاد

مذاکرات گروه های یمنی برای حل بحران این کشور با نظارت سازمان ملل به تعویق افتاد . نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن ، پیش از این تاکید کرده بود : سازمان ملل اصرار دارد این نشست در زمان مقرر برگزار شود .

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، یک مقام سازمان ملل گفت : نشست  نمایندگان این سازمان و طرف های درگیر در یمن که قرار بود  پنج‌ شنبه  هفتم خرداد در ژنو برگزار شود به تعویق افتاد.

مذاکرات یمنی ها به تعویق افتاد


نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن پیش از این تاکید کرده بود: سازمان ملل اصرار دارد این نشست در زمان مقرر برگزار شود .

 

اسماعیل ولد شیخ احمد محور برگزاری اجلاس ژنو درباره یمن را شامل طرح کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس؛ گفتگوهای ملی و  قطعنامه 2216  اعلام کرده بود .


قطعنامه شورای امنیت با متهم کردن جنبش انصارالله یمن ، از دولت مستعفی و فراری منصور هادی حمایت کرده است . گروه های یمنی ضمن استقبال از مذاکرات صلح تاکید کرده اند : کسانی که طرف جنگ با مردم یمن هستند نباید در گفتگوهای ژنو نقشی داشته باشند .
 خبر دیگر اینکه ارتش یمن با همکاری کمیته های مردمی طرفدار جنبش انصار الله موفق شدند یک فروند هواپیمای جنگی عربستان را در شمال شرقی استان صعده سرنگون کنند.

 

حملات عربستان به یمن وارد سومین ماه شده است . بر اثر این حملات تاکنون هزاران نفر شهید و زخمی شده اند . بسیاری از تاسیسات زیر بنایی یمن نیز تخریب شده است .

نظر شما