شناسهٔ خبر: 53555534 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

گوگل پیکسل 7؛ نخستین گوشی اندروید 13 جهان، در راه است

صاحب‌خبر -

اطلاعات جدیدی از طریق گواهی‌های FCC در مورد سری بعدی گوشی‌های پیکسل یعنی گوگل پیکسل 7 (Google Pixel 7) فاش شده است.

جدیدترین اطلاعات از سری بعدی گوشی‌های پیکسل حاکی از این است که سری گوگل پیکسل 7 به زودی از راه خواهد رسید. گوشی‌های جدید گوگل با در پایگاه اطلاعاتی FCC با چهار شماره مدل GX7AS، GB17L، GB62Z و G1AZG ثبت شده‌اند و بر اساس اطلاعات فاش شده، شماره مدل GX7AS در واقع به گوگل پیکسل 6a اشاره دارد.

اما سه مورد دیگر مربوط به گوشی‌های بالارده کمپانی گوگل یعنی خانواده Pixel 7 هستند که به عنوان پرچمداران گوگل برای نیمه دوم سال میلادی عرضه خواهند شد و بر اساس اطلاعات فاش شده در گواهی FCC همگی از 5G، وای‌فای 6E، بلوتوث و NFC پشتیبانی می‌کنند.

مشخصات گوگل پیکسل 7

بر اساس رندرهای فاش شده توسط OnLeaks، طراحی سری جدید گوشی‌های پیکسل تا حد زیادی مشابه با پیکسل 6 است و نقاط تفاوت خاصی جز در پوشش یکپارچه فلزی دوربین و قاب پشتی به چشم نمی‌خورد.

پیکسل 7 پیکسل 7

طراحی سری جدید همچنان از همان حفره پانچ مرکزی در نمایشگر پیکسل 6 بهره‌مند خواهد بود و در پنل پشتی دستگاه ماژول دوربین‌ها به شکل یک نوار سراسری افقی تعبیه می‌شود که باز هم همانند سری قبلی است. انتظار می‌رود نسخه پرو با سه لنز ارائه شود و نسخه عادی با دو حفره لنز افقی که تنها یکی از آن‌ها باز خواهد بود.

بر اساس اطلاعات فاش شده، پیکسل 7 از نمایشگری 6.3 اینچی بهره‌مند خواهد بود حال آنکه پیکسل 7 پرو از نمایشگری 6.7 اینچی استفاده می‌کند. هر دو نمایشگر از نوع اولد هستند و از نرخ نوسازی بالای 120 هرتزی پشتیبانی می‌کنند.

پیکسل 7 پیکسل 7

اما مهمترین نکته درباره دو گوشی جدید پیکسل اینکه هر دو با سیستم عامل اندروید 13 از پیش نصب شده ارائه می‌شوند و در نتیجه پیکسل 7 نخستین گوشی اندروید 13 جهان محسوب می‌شود که گواهی FCC را نیز دریافت کرده است.

در بخش پردازشی سری Pixel 7 با نسل دوم تراشه اختصاصی گوگل، تنسور (Tensor) عرضه می‌شود که بی‌تردید بهتر و حتی سریعتر از نسل پیشین خود است. ممکن است این گوشی تا 12 گیگابایت رم داشته باشد و به احتمال قریب به یقین در نسخه‌هایی با فضای ذخیره‌سازی 128 و 256 گیگابایتی عرضه می‌شود.

پیکسل 7 پیکسل 7

همانطور که احتمالا متوجه شدید پردازنده تنها بخش جدید Pixel 7 نیست، بلکه این گوشی از نرم‌افزار جدیدی نیز بهره‌مند است و با اندروید 13 عرضه می‌شود. در حال حاضر اطلاعاتی از باتری و قابلیت‌های خاص شارژ در دست نیست اما برای مقایسه باید گفت پیکسل 6 در نسخه پرو خود از یک باتری 5003 میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سریع 23 واتی بهره‌مند است.

نظر شما