شناسهٔ خبر: 53527590 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کشف بیش از 100 مخفیگاه سلاح و مهمات در قزاقستان

پلیس قزاقستان در پی ناآرامی‌های ماه ژانویه در این کشور موفق به کشف 103 مخفیگاه سلاح و مهمات شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، پس از ناآرامی‌های اوایل ماه ژانویه سال جاری میلادی در قزاقستان، پلیس این کشور موفق به کشف 103 مخفیگاه سلاح و مهمات شد.

بنابر اطلاعیه وزارت کشور قزاقستان، در جریان عملیات ویژه و فعالیت‌های جستجویی در شهرهای «نورسلطان»، «آلماتی»، «شیمکنت» و استان‌های «آلماتی»، «آکمولا«، «آکتوبه»، «آتیرائو»، «قزاقستان شرقی»، «ژامبیل»، «قزاقستان غربی»، «قوستانای»، «قزل اوردا»، «پاولودار» و «ترکستان» بیش از 1000 نفر، از جمله حامیان جریان‌های مخرب، رهبران و اعضای گروه‌های جنایی سازمان‌یافته و عواملی که در ناآرامی‌های 4-7 ژانویه دست داشتند، بازداشت و به دست عدالت سپرده شدند.

در نتیجه اقدامات عملیاتی 103 مخفیگاه سلاح و مهمات کشف و هزار و 363 قبضه انواع سلاح گرم، 279 عدد نارنجک و 35 هزار و 470 عدد انواع فشنگ و ضبط شد.

علاوه بر این، مجموعه اقداماتی برای شناسایی عواملی که در جریان ناآرامی‌های یادشده دست به غارت اموال دولتی و خصوصی زده بودند، انجام و 768 نفر افراد مظنون شناسایی و بازداشت شدند. در نتیجه 16 میلیون «تنگه»  (واحد پول قزاقی) و 5 هزار و 819 شی و اموال مسروقه کشف و ضبط شد.

وزارت کشور قزاقستان اعلام کرده است که فعالیت‌های عملیاتی وجستجویی در رابطه به ناآرامی‌های ماه ژانویه سال جاری میلادی در این کشور همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

نظر شما