شناسهٔ خبر: 53527126 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

نامه سرگشاده ۳۸ نظامی بازنشسته آمریکایی در مخالفت با احیای برجام/ شهادت ۳ جوان فلسطینی/ موافقت بایدن با کمک نظامی ۸۰۰ میلیون دلاری به اوکراین

نامه سرگشاده ۳۸ نظامی بازنشسته آمریکایی در مخالفت با احیای برجام، شهادت ۳ جوان فلسطینی و موافقت رئیس‌جمهوری آمریکا با کمک نظامی ۸۰۰ میلیون دلاری به اوکراین از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، نامزد راستگریان افراطی در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه که به دور دوم انتخابات راه یافته است، گفت که در صورت پیروزی در انتخابات، برای بهبود روابط روسیه و ناتو تلاش خواهد کرد.

- در پی درخواست رئیس‌جمهوری اوکراین از کشورهای غربی برای ارسال تجهیزات نظامی بیشتر، رئیس‌جمهوری آمریکا با ارسال کمک‌های نظامی به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به اوکراین موافقت کرد.

- وزارت بهداشت فلسطینی از شهادت سه جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست طی ساعات گذشته خبر داد.

- ۳۸ نظامی بازنشسته آمریکایی طی نامه‌ای سرگشاده، بر مخالفت با احیای برجام و بازگشت واشنگتن به این توافق تأکید کرده‌اند.

- نماینده جمهوری‌خواه ایالت ایندیانا در مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر اعلام کرد که هرگونه توافق برای احیای برجام، در دولت‌های جمهوری‌خواه آینده ایالات متحده فاقد اعتبار خواهد بود.

-  نخست‌وزیر کانادا در اقدامی همسو با رئیس‌جمهوری آمریکا از اقدام‌های روسیه در اوکراین به عنوان «نسل‌کشی» یاد کرد.

- سخنگوی کاخ سفید با اعلام این‌که آمریکا در تلاش برای پاسخگو کردن روسیه در برابر تهاجم این کشور به اوکراین است، گفت که برای ممانعت از حضور این کشور در نشست گروه ۲۰ تلاش می‌کنیم.

-  وزارت دفاع روسیه با تأیید انفجار در رزم‌ناو این کشور در دریای سیاه، اعلام کرد که این انفجار باعث وارد آمدن آسیب جدی به این کشتی شده است.

 

 

 

 

 

 

نظر شما