شناسهٔ خبر: 53519736 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آبفای کاشان:

حدود ۴۰ درصد از مشترکان آبفای کاشان پر مصرف هستند

مدیرعامل آبفای کاشان گفت: حدود ۴۰ درصد مشترکان آبفای کاشان الگوی صحیح مصرف آب را رعایت نمی کنند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا اسدی در نشست خبری درباره دستورالعمل اجرایی تعرفه‌های جدید آب و فاضلاب در سال ۱۴۰۱ گفت: دستورالعمل اجرایی تعرفه‌های جدید آب در سال ۱۴۰۱ و تغییرتعرفه‌های آب و کارمزد دفع فاضلاب از ابتدای سال ۱۴۰۱ بر اساس مصوبه هیئت وزیران و ابلاغیه وزیر محترم نیرو به شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور ابلاغ و اعلام شد.

دستورالعمل جدید با هدف اصلاح تعرفه‌های آب برای مدیریت مصرف بهینه و تشویق به رعایت الگوی مصرف آب ابلاغ شده است.

به گفته او، بهای آب مصرفی مشترکان خانگی درصورت رعایت الگوی مصرف یعنی ۱۴ مترمکعب در ماه، نسبت به سال گذشته هیچگونه تغییری نداشته و از نرخ یارانه‌ای آب برخوردار می‌شوند.

بر پایه تعرفه جدید آن دسته از مشترکان که بیشتر از الگوی مصوب آب مصرف کنند مشمول اصلاح تعرفه و متناسب با مقدار مصرف به صورت پلکانی می‌شوند.

اسدی گفت: نرخ‌های اصلاحی پلکانی مشترکان بالای الگوی مصرف به نحوی است که بخشی از یارانه پرداختی به مشترکان کم مصرف و خوش مصرف را جبران کند.

او می‌گوید در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از مشترکان خانگی در شهر‌ها و روستا‌های تحت پوشش شرکت آبفای کاشان، الگوی مصرف را رعایت کرده و مشمول هیچ گونه افزایش تعرفه‌ای نخواهند شد.

به گفته او، حدود ۴۰ درصد از مشترکان، بیش از الگو آب را مصرف می‌کنند که پیش بینی می‌شود با اعمال تعرفه‌ها، مصرف آن‌ها مدیریت و به سمت رعایت الگو حرکت کنند.

همچنین بر اساس تعرفه جدید، مشترکین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در صورت مصرف ماهانه تا یک سوم الگوی مصوب، از پرداخت آب بها معاف می‌باشند.

مدیرعامل شرکت آبفای کاشان گفت: مشترکان در صورت رعایت الگوی مصرف آب در بخش خانگی، مشمول هیچگونه افزایش تعرفه‌ای نخواهند شد؛ اما مشترکان مصرف کننده آب بیش از الگو مشمول ضرایبی از قیمت غیر یارانه‌ای آب با محاسبه پلکانی برای مصرف مازاد بر الگو خواهند شد.

نظر شما