شناسهٔ خبر: 53505094 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

فیلم// عدم تخصیص "حق‌آبه تالاب‌ها" بحران ریزگردها ...

اقتصاد ایران: علاوه بر کانون‌های خارجی ریزگرد که بر اثر سدسازی‌های کشورهای همسایه به ویژه ترکیه ایجاد شده است، عدم تخصیص حق‌آبه تالاب‌ها، باعث تشدید طوفان ریزگردها در کشور شده است.

صاحب‌خبر -
- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ هجوم ریزگردها به کشور و افزایش آلودگی هوا در 26 استان کشور سبب شد تا بار دیگر موضوع تخصیص حق‌آبه تالاب‌ها و جلوگیری از تبدیل اراضی تالابی بعه کانون‌های گرد و غبار و همچنین بحث دیپلماسی آب و عدم نادیده گرفتن سهم ایران از حق‌آبه رودخانه‌های مرزی در کشور مطرح شود.

در رابطه با این موضوع محسن موسوی خوانساری, کارشناس محیط زیست و توسعه پایدار اظهار کرد: سیلاب‌هایی که از طریق رودخانه‌‌های دجله و فرات وارد تالاب‌ها می‌شد می‌توانست تالاب‌ها را غنی و از تبدیل اراضی تالابی به کانون‌های گرد و غبار جلوگیری کند اما کشور ترکیه با ساخت 22 سد که 3 برابر ظرفیت این 2 رود توانایی ذخیره آب دارند, عملا حق‌آبه این رودخانه‌ها را دزدیده است.

وی در رابطه با حق‌آبه تالاب‌های داخلی توضیح داد: در قوانین کشور آمده است که بعد از آب شرب, باید حق‌آبه تالاب تأمین شود و اگر بخواهیم که دیگر شاهد طوفان گرد و غبار در کشور نباشیم باید این حق‌آبه پرداخت شود. سازمان محیط زیست باید برای عدم تخصیص حق‌آبه از وزارت نیرو شکایت کند.

 

بحران گرد و غبار در استان خوزستان , آلودگی هوا , بحران های محیط زیست ,

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما