شناسهٔ خبر: 53505040 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به اختلاف‌افکنی‌ها بین ملت‌های ایران و افغانستان

فتنه امریکایی حمله به کنسولگری ایران در هرات

روزنامه جوان

گروهی از معترضان افغانستانی در هرات به بهانه برخورد نامناسب با مهاجران افغان در ایران به کنسولگری ایران حمله کردند و درِ ورودی آن را آتش زدند. این اتفاق در حالی به وجود آمد که در روز‌های گذشته کلیپ‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی در خصوص مهاجران افغان پخش شده است.

صاحب‌خبر -

گروهی از معترضان افغانستانی در هرات به بهانه برخورد نامناسب با مهاجران افغان در ایران به کنسولگری ایران حمله کردند و درِ ورودی آن را آتش زدند. این اتفاق در حالی به وجود آمد که در روز‌های گذشته کلیپ‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی در خصوص مهاجران افغان پخش شده است. کاربران همزمانی این رخداد‌ها با ترور دو طلبه جوان در حرم مطهر رضوی را غیرطبیعی دانستند و آن را حاصل سناریو‌های امریکایی برای ایجاد آشوب و بر هم زدن وحدت ملت‌های منطقه دانستند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران مرور شده است.
سیدپویان حسین‌پور:
حدوداً شش ماه پیش نوشتم جریانی با هدف تخریب وجهه ایران بین افغانستانی‌ها شکل گرفته است. اتفاقی که امروز مقابل سفارت ایران در کابل و کنسولگری ایران در هرات افتاد، نتیجه فرآیندی است که از سال‌های گذشته شروع و در طول چند ماه گذشته و خصوصاً چند هفته اخیر تشدید شده.
کاربری با نام «حبیب خان»:
منابع آگاه در هرات میگن پشت صحنه اقدام معترضان مقابل کنسولگری ایران در هرات، گروه‌های غربگرای «جنبش عدالت و آزادی» و «تیم بانوان عدالت‌جو» بودند که توسط غربی‌های حاضر در افغانستان تأمین مالی میشدن و برای روز‌های آینده هم فراخوان تظاهرات دادند.
فرید مدرسی:
تجمع اعتراضی مقابل کنسولگری ایران در هرات آغاز شد. پیشتر کلیپ‌هایی مخدوش در افغانستان پخش شده که رفتار زشت با مهاجران در ایران را تداعی می‌کند. نفرت‌زایی در ایران هم با قتل دو روحانی توسط مهاجری در حرم امام رضا (ع) رخ داد. جنگ روانی برای بحران میان افغانستان و ایران آغاز شده.
سید محمدهادی حجت:
حمله به دروازه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات و حمله تروریستی در مشهد را باید در یک چشم‌انداز بزرگ‌تر و در ارتباط با یکدیگر مشاهده کرد. مشخص است چه کسانی نان تیرگی روابط بین دو ملت را می‌خورند و چه کسانی (مهاجران) چوب آن را!
احسان خوارزم:
حمله به کنسولگری ایران سناریویی شبیه حمله به کنسولگری ایران در مزار شریف و شهادت دیپلمات‌های ایرانی است. صبر استراتژیک ایران و از طرفی هم حفظ عزت ملت ایران و هشدار به طالبان برای جدی‌تر گرفتن فتنه‌های رسانه‌ای و سناریو‌های امریکایی مهم است.
علی باقری:
پشت پرده اعتراضاتی که در هرات انجام شد و منجر به سنگ اندازی و به آتش کشیده شدن درِ سرکنسولگری ایران شد بدون شک دست‌های غربی قرار داره که خیلی شیک و منظم داره حرکات خودش رو در داخل ایران و افغانستان انجام میده. دوستان ایرانی آگاه باشید.
کاربری با نام «بنت‌الهدی»:
تهییج مردم با کلیپ‌های دروغ، عدم سواد رسانه‌ای مردم و ناتوانی طالبان در تأمین امنیت کنسولگری، همه دست به دست هم می‌دهد تا سرویس‌های جاسوسی لیدری حوادث اخیر را به خوبی پیش ببرد. برای تفرقه میان ایران و افغانستان پلن‌ها تعریف کرده‌اند، اما و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین.
حسین نوروزی:
در کمتر از یک ماه: ۱. موج رسانه‌ای ایجاد اختلاف قومی و مذهبی؛ ۲. حمله به دو طلبه اهل سنت در گنبد؛ ۳. شهادت دوطلبه شیعه در مشهد؛ ۴. حمله به اتباع افغان در برخی شهرها؛ ۵. حمله به کنسولگری ایران در هرات؛ چه کسی میگه اینا طبیعیه؟!

نظر شما