شناسهٔ خبر: 53499664 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در اختتامیه «هفته هنر انقلاب»؛

هم‌آوایی در شمار زندگان رونمایی می‌شود/ نکوداشتی برای مدافعان حرم

گروه هم آوایی «پیامبر اعظم» جمعه بیست و ششم فروردین ماه در مراسم اختتامیه «هفته هنر انقلاب اسلامی» از پروژه «در شمار زندگان» رونمایی می‌کند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، پروژه «هم‌آوایی در شمار زندگان» اثر گروه بین‌المللی هم‌آوایی پیامبر اعظم روز جمعه بیست و ششم فروردین ماه در مراسم اختتامیه «هفته هنر انقلاب» رونمایی و اجرا می‌شود.

ترک‌زاده سرپرست گروه بین‌المللی هم‌آوایی «پیامبر اعظم» درباره این اثر توضیح داد: گروه هنری ۵ نفره «پیامبر اعظم» در سال ۱۳۹۴ از قاریان و حافظان برتر کشور سعید شاهرخی، گوری، شیخ رسولی، زواری و بنده تشکیل و در سال ۱۳۹۶ به عرصه تولید آثار موزیکال وارد شد و سپس آثاری را در کشورهایی چون آلمان، بلژیک، فرانسه، ترکیه و عراق اجرا کرد.

وی افزود: اعضای این گروه پیش از شهادت سردار سلیمانی در منزل شخصی او که با نام بیت‌الزهرا شناخته می‌شود، برنامه اجرا می‌کردند. آنها ارادت خاصی به سردار دل‌ها دارند و خودشان را مدیون آن شهید بزرگوار می‌دانند بنابراین به فکر تولید یک اثر فاخر حماسی - احساسی بین‌المللی و چند زبانه برای حاج قاسم سلیمانی افتادند. هم‌اکنون این اثر هم‌آوایی با عنوان «در شمار زندگان» و به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و ترکی تولید شده است.

سرپرست گروه بین‌المللی هم‌آوایی «پیامبر اعظم» توضیح داد: شاعران قسمت‌های انگلیسی، ترکی و فارسی اثر در شمار زندگان به ترتیب دردشتیان، عبدی و ایمان طرفه هستند. آهنگسازی و تنظیم این اثر برعهده سیدمحمدهادی قاسمی و فرید قهرمان‌پور گذاشته شده است.

ترک زاده در پایان بیان کرد: اثر در شمار زندگان ابتدا بحث شهادت را ستایش می‌کند و سپس درباره فضیلت جهاد در راه خدا صحبت می‌کند و به نام سردار سلیمانی اشاره دارد. در واقع اثر مذکور با محوریت شهادت در راه خدا و مدافعان حرم خلق شده است.

نظر شما