شناسهٔ خبر: 53497261 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در پایان معاملات امروز بورس؛

افت ۳۳ هزار واحدی شاخص بورس/کاهش بیش از ۶ هزار واحدی شاخص هم‌وزن

امروز سه شنبه ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس با کاهش ۳۳.۵۲۲ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۴۵ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با کاهش ۶.۷۴۶ واحدی عدد ۳۸۰ هزار و ۲۹۵ واحد را به نمایش گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شاخص کل بازار بورس تهران امروز با ۳۳ ‌هزار و ۵۲۲ واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۴۵ هزار واحدی قرار گرفت.

در معاملات امروز، بورس و فرابورس بیش از ۱۷ میلیارد و ۶۵۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۰ هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال و در بیش از ۸۵۳ هزار و ۷۴۶ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۷۴۶ واحد کاهش به ۳۸۰ هزار و ۲۹۵ واحد و شاخص قیمت با چهار هزار و ۲۰۴ واحد افت به ۲۳۶ ‌هزار و ۹۹۳ واحد رسید و شاخص بازار اول، ۳۲ ‌هزار و ۳۵۱ واحد و شاخص بازار دوم، ۴۳ هزار و ۴۰۴ واحد کاهش داشتند.

 

امروز در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۶۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۰ هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال و در ۴۸۸ هزار و ۳۶۸ نوبت معامله شد.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر ریزش شاخص کل بورس تهران امروز فولاد مبارکه با ۴.۲۶۶ واحد، ملی صنایع مس ایران با ۳.۵۱۵ واحد و شستا با ۱.۷۲۵ واحد کاهش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی شرکت‌های پاکشو با ۲۶۵ واحد، مبین انرژی خلیج فارس با ۲۲۳ واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۱۹۴ واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۵۹ واحد کاهش داشت و به ۱۹ هزار و ۹۳۰ واحد رسید و در این بازار ۶ میلیارد و ۱۲۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۳۵ هزار و ۴۳۷ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۷۹ هزار و ۱۲۹ نوبت بود.

نمادهای شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی مارون (مارون)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، فرآوری ذغال سنگ پرورده طبس (کپرور) و بیمه کوثر (کوثر) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند و در مقابل نمادهای فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و سنگ آهن گهرزمین (کگهر) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

انتهای پیام/

 

نظر شما