شناسهٔ خبر: 53494080 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

در پی حمله افغان ها

ادامه درگیری ها با طالبان/توقف فعالیت کنسولگری ایران در افغانستان

مدیرکل آسیای جنوبی با احضار کاردار افغانستان اعلام کرد که بخش های کنسولی نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان فعالیت های خود را متوقف کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش آسیانیوز،مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه امروز با احضار کاردار سفارت افغانستان در تهران، نسبت به حملات انجام شده به سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات به شدت اعتراض کرد.

--------

بیشتر بخوانید

تهدید طالبان به «تسلط بر ایران» پس از احضار سفیر!+ویدیو

---------------------------

به گزارش همشهری آنلاین، سید رسول موسوی با یادآوری مسئولیت دولت ها در برقراری امنیت نمایندگی های دیپلماتیک خواستار برخورد قانونی با حمله کنندگان به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران شد.


مدیرکل آسیای جنوبی همچنین به اطلاع کاردار افغانستان رساند که تا اطلاع ثانوی بخش های کنسولی نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان فعالیت های خود را متوقف کرده اند تا اطمینان لازم از طرف وزارت امور خارجه افغانستان در زمینه برقراری امنیت کامل نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران، داده شود.

رسانه‌های افغانستان روز گذشته ، ۲۲ فروردین (۱۱ آوریل) مدعی شدند که شماری از شهروندان این کشور در چند شهر مختلف در اعتراض به "بدرفتاری علیه مهاجران افغانستانی در ایران" دست به تظاهرات زدند. گزارش‌ها حاکیست کە سردر کنسولگری جمهوری اسلامی در هرات توسط معترضان به آتش کشیده شدە است./

نظر شما