شناسهٔ خبر: 5349067 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

گزارش آفرينش از روند نهايي مزايده پرسپوليس و استقلال

ادامه ابهام در واگذاري سرخ آبي ها

صاحب‌خبر -

پروژه واگذاري تيم هاي پرسپوليس و استقلال در حالي به مراحل پاياني خود نزديک مي شود که هنوز ابهاماتي در روند واگذاري اين دو تيم پرطرفدار پايتخت وجود دارد.

طبق گفته مشاور سازمان خصوصي سازي، قرار است که بعدازظهر امروز نتايج مزايده چهارم اين دو تيم اعلام شود. اما ديروز صحبت هايي مبني بر دخالت مجلس براي به تعويق انداختن اين روند شنيده شد و اين در حالي است که با توجه به شايعه هاي شنيده شده درباره واگذاري پرسپوليس و استقلال به خودرو سازان، همه چيز در هاله اي از ابهام قرار گرفته است.

بر اين اساس مقداد نجف نژآد رييس هيئت مديره استقلال و نماينده مجلس، در صحبت هايي که با فارس انجام داد، علناً از دخالت مجلس براي جلوگيري از واگذاري به بخش خصوصي صحبت کرد و گفت: 135 نماينده مجلس طرح دوفوريتي را به صحن مجلس ارائه کرده‌اند مبني بر اينکه چرا سازمان خصوصي‌سازي بعد از برگزاري سه مزايده اقدام به برگزاري مزايده چهارم کرد. ما حتي مي‌توانستيم اين امضا را به 200 نفر هم برسانيم اما فرصت نداشتيم. همان‌طور که در قانون آمده راه‌‌هاي ديگري براي واگذاري اين دو باشگاه بعد از برگزاري سه مزايده بود. ما بايد شأن دو باشگاه را حفظ کنيم و نگذاريم که آينده اين دو به مخاطره بيفتد. وي ادامه داد: ما بايد مشارکت بيشتري براي هواداران در نظر بگيريم چون آنها حاميان اصلي باشگاه هستند.

آن چيزي که مجلس تصويب کرده بود اين بود که در عرض يک سال وضعيت دو باشگاه براي خصوصي‌سازي تعيين شود. به همين دليل قصد داريم روز سه‌شنبه جلسه‌اي در مجلس شوراي اسلامي برگزار کنيم.

نجف‌‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر هر يک از دو باشگاه در مزايده برنده داشته باشند در صورتي که نظر مجلس بابت نحوه واگذاري و ابهامات فراواني که وجود دارد تأمين نشود، مجلس اين مزايده را کنسل اعلام مي‌کند حتي اگر واگذاري هم صورت گرفته باشد.با در نظر گيري صحبت هاي نجف نژاد به نظر مي رسد اين بار هم تکليف نهايي سرخابي ها حتي با وجود برگزاري مزايده و اعلام برنده نهايي آن، مشخص نشود تا دغدغه هاي هواداران ادامه دار باشد.

اما مسئله اي که ذهن هواداران اين دوتيم و افکار عمومي را به خود مشغول کرده است، ورود خودروسازان به جرگه خريداران اين دو باشگاه است. مسئله اي که شائبه دخالت دولت و وزارت ورزش را در روند مزايده ، تقويت مي کند . در مزايده چهارم علاوه بر دو شرکت استيل آذين و بهنام پيشرو کيش که خريداران جدي پرسپوليس هستند، شرکت سايپا هم به جمع خريداران اين تيم اضافه شد و استقلال هم تنها خريدار خود يعني شرکت سمند که وابسته به ايران خودرو است را درکنار خود مي بيند. مسئله اي که در اين ميان قابل توجه است تمايل دولت براي حفظ پرسپوليس و استقلال در دست خود به شکل غير مستقيم است تا همچنان بتواند بهره مندي هاي لازم خود را از اين دو تيم داشته باشد.

بايد منتظر ماند و ديد که آيا بالاخره تابوي واگذاري سرخابي ها به بخش خصوصي، شکسته خواهد شد و يا اينکه همچنان خيل عظيم هواداران پايتخت نشين ها در بلاتکليفي شاهد افول تيم هاي خود باشند.

تهيه و تنظيم: سعيد ونكي

نظر شما