شناسهٔ خبر: 5348017 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

سیدحسن نصرالله: حضور مقاومت در سوریه گسترش می یابد

نصرالله با اشاره به شایعه ها درباره بروز بحران در حزب الله و گمان زنی ها درباره دعوت به بسیج عمومی گفت: من به بسیج عمومی دعوت نمی کنم اما اگر رهبری حزب الله تصمیم بگیرد که مقاومت در میادین حاضر باشد، هزاران نفر در میدان های نبرد حاضر خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، سخنرانی خود را به مناسبت عید مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان با درود و رحمت به انبیاء و اولیای الهی آغاز کرد.‬

سخنرانی سید حسن نصرالله

وی در ادامه با خیرمقدم به حاضران و تقدیر و تشکر از مردم به خاطر شرکت در مراسم سالگرد پیروزی بر رژیم صهیونیستی در زیر نور آفتاب و تبریک به مردم مجاهد نبطیه گفت ما هرگز جانفشانی ها و فداکاری های مردم نبطیه را فراموش نمی کنیم اما اجازه دهید پیش از ورود به سخنرانی در این جشن بزرگ، لازم می دانم به خانواده های قربانیان در قطیف تسلیت بگویم‬ و برای مجروحان این حادثه دردناک تروریستی شفای عاجل آرزو می‌کنم‬.

سخنرانی سید حسن نصرالله

همچنین از پروردگار متعال می خواهم تا به خانواده های ما در قطیف در برابر این توطئه ها صبر و ایستادگی عنایت فرماید.

تشکر دبیرکل حزب الله لبنان از تمام کسانی که در پیروزی مقاومت سهیم بوده اند

سید حسن نصر الله با تاکید بر اینکه این روزها، روزهای پیروزی خون بر شمشیر است گفت: ما امروز پیروزی مقاومت را به جشن نشسته ایم پس لازم است از تمام کسانی که در پیروزی مقاومت سهیم بودند از امام موسی صدر تا تمام رهبران و فرماندهان حزب الله تشکر کنم‬‎.  
وی همچنین با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه از کسانی همچون سید عباس الموسوی، شیخ راغب حرب، شهید عماد مغنیه و سایر رزمندگان مقاومت که در تاسیس حزب الله نقش داشتند،یاد کرد .
دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه هر آنچه تا امروز شاهدش هستیم، نشان می دهد تاریخ در حال تکرار شدن است‬‎ تاریخ گذشته را تشریح و تصریح کرد : وقتی در سال 1982 جنوب لبنان اشغال شد ، لبنانی ها در تفسیر و درک آن رویداد دچار اختلاف نظر شدند برخی لبنانی ها درک و فهم واضحی از مساله داشتند و به درستی تشخیص دادند که هدف از اشغالگری چه بوده و خطر اسرائیل را درک کردند‬‎.

وی افزود : اما متاسفانه کسانی هم بودند که جریان های مختلف بر آنها تاثیر می گذاشت و بر این اشغالگری ها چشم امید داشتند و آرزو و آمالی در پس آن می جستند از این رو به اتفاق اشغالگران وارد مناطق اشغال شده می شدند و در جنایات آنها مشارکت می کردند‬‎.

نصر الله با اشاره به اینکه ‫برخی از آنها این همکاری را با اسرائیل تا روز 25 می سال 2000 ادامه دادند گفت : برخی دیگر هیچ مشکلی در این اشغالگری نمی دیدند اما با آن هم همکاری نمی کردند و بی طرف بودند اما گروهی هم بودند که فهم و درک درستی داشتند و این خطر را به درستی درک کردند و بر اساس این درک، موضع خود را هم به درستی تشخیص داده بودند از اینجا بود که مقاومت شکل گرفت‬‎ و از بیروت پایتخت لبنان آغاز شد و به منطقه ضاحیه(جنوب بیروت) و صیدا و منطقه بقاع غربی و مناطق دیگر گسترش یافت.

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به مردمی که به مقاومت ایمان داشتند و گام در راه مقاومت نهادند اظهار داشت : این مردم ایمان داشتند که می توانند پیروزی را رقم بزنند و دشمن را فراری دهند و آن چه رخ داده، نمی تواند سرنوشت آنها باشد.‬‎
سیدحسن نصرالله افزود : از زمان شکل گیری مقاومت ، لبنانی ها در بیان مواضع سیاسی و رسانه ای خود دچار چند دستگی شدند .‬‎ برخی اسرائیل را دوست و هم پیمان خود می دانستند و عده ای حتی فراتر از آن تصور می کردند که اسرائیل نجات بخش آنهاست‬‎ از این رو  تجاوز اسرائیل به لبنان را واکنش اسراییل به عملکرد مقاومت تلقی می کردند.

سیدحسن نصرالله از گسترش حضور مقاومت در سوریه خبر داد

وی با اشاره به اینکه برخی از مواضع سیاسی و رسانه ای از کوچک شمردن مقاومت و ناچیز انگاشتن دستاوردهای آن حکایت داشت : کم نبودند کسانی که در ملی گرایی مقاومت شک و تردید داشتند و مقاومت را مزدور سوریه و ایران می دانستند، از این رو از ارتش آنتوان لحد حمایت و با آنها ابراز همدردی و همبستگی می کردند.‬‎

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد  : با وجود تمامی این فشارها ، مقاومت با تمام پایگاه ها و اعضایی که داشت ، ظرف سه سال موفق شد اسرائیل را شکست دهد و بدون قید و شرط وادار به عقب نشینی از بیروت و دیگر مناطق کند  .
سید حسن نصرالله تداوم دشمنی های سیاسی و رسانه ای برای محکوم کردن مقاومت را یادآور شد و افزود : ما با اراده خود هر آنچه را که باید مسجل می شد، نشان دادیم و امروز برکت پیروزی های مقاومت شامل حال تمام لبنانی ها شده است چرا که ‬‎مقاومت با تمام کسانی که بر ضد آن اقدام کرده بودند، برخوردی انسانی کرد و نمونه بارز اخلاق را در همکاری و همبستگی نشان داد .

وی ادامه داد : با وجود تمام رفتارهای انسانی و اخلاقی مقاومت کسانی هستند که می کوشند گروه های مقاومت را به داعش تشبیه کنند در حالی که اگر مقاومتی نبود سرنوشت جنوب لبنان و بقاع و حومه ها و مناطق شمال لبنان مبهم بود چون اگر مقاومت نبود، اسرائیل، در تمام لبنان، حاضر بود .

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: لبنانی ها هیچ گاه منتظر اتحادیه عرب، سازمان ملل یا آمریکا و غرب نبودند تا سرنوشت آنها را رقم بزنند بلکه آنها با توکل بر خداوند و اعتماد به قهرمانان مقاومت و دوستانشان در ایران و سوریه این پیروزی ها را کسب کردند .


گسترش دامنه فعالیت تکفیری ها تا عربستان

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه تاریخ بار دیگر در حال تکرار شدن است / پروژه تکفیری وحشی را پروژه ای دانست که کشورها / ملت ها و ارتش های منطقه را تهدید می کند .
وی داعش را نمونه بارز پروژه تکفیری وحشی عنوان و تصریح کرد : این پروژه خونریزی و قتل عام می کند / سر می بُرد / سرقت می کند و وحشی گری های خود را در برابر تمدن و بشریت نشان می دهد .‬‎ داعش امروز دیگر یک گروه کوچک نیست ، بلکه این گروه گسترده شده و مساحتی از سوریه، عراق ، صحرای سینا ، یمن ، افغانستان، پاکستان، لیبی و شمال آفریقا و نیجریه را در بر می گیرد.‬‎ ‬‎
دبیر کل حزب الله لبنان افزود : جبهه النصره که یک گروه شامی است و اسم تازه خود را جیش الفتح گذاشته نیز همچون داعش است . جیش الفتح همان النصره یا همان القاعده است و نباید کسی با این اسامی گمراه شود‬‎ .

خطری بی سابقه مسلمانان را تهدید می کند

سیدحسن نصر الله با تاکید بر اینکه ما در برابر خطری بی سابقه از نظر تاریخی هستیم گفت : این وضع وحشی گری تکفیری ، موضعی است در برابر تمام ملت های منطقه و کسی که بخواهد از آنها در امان باشد، باید همانند آنها فکر و با خلیفه آنها بیعت کند .
وی به دوری کردن از سکوت و بی طرفی اشاره کرد و اظهار داشت : به بیانیه های داعش زمانی که می خواهد النصره را توصیف کند و به بیانیه های النصره زمانی که می خواهد داعش را توصیف کند، دقت کنید! من به تمام کسانی که سکوت اختیار کرده اند و امید بسته اند که داعش به آنها کمک کند می گویم در کار خود بازنگری کنید، چرا که شما قربانیان داعش و النصره خواهید بود‬‎ .

برای آزاد سازی مناطق اشغالی به آمریکا نباید دل بست

سید حسن نصرالله با اشاره به ااینکه زیر چشم ناظر آمریکا / داعش از شهری به شهر دیگر و از سوریه به عراق منتقل می شود گفت : عراقی هایی که در انتظار آمریکایی ها نبودند موفق شدند دیالی و بخش بزرگی از استان صلاح الدین را بازپس گیرندو جلوی پیشروی داعش را بگیرند.‬‎
وی افزود : ملت های منطقه باید بر خود تکیه کنند و به توانایی‌های خود ایمان آورند و با یکدیگر همکاری کنند و به دنبال دوستان واقعی خود باشند تا به آنها کمک کنند که در راس این کشورها ایران است‬‎ .

دبیرکل حزب الله لبنان از مردم لبنان و منطقه خواست که مسئولیت های خود را بپذیرند و بی طرف نباشند و در عین حال تصریح کرد : در جریان 14 مارس درخصوص سوریه عده ای هنوز بین نظام بشار اسد رئیس جمهور این کشور و داعش و النصره باقی مانده اند اما به آنها می گویم بترسید از پیروزی النصره و داعش چرا که اگر نظام سوریه پیروز شود ما ضامن آنها خواهیم بود اما اگر داعش و النصره پیروز شوند شما هیچ تضمینی برای خود نخواهید داشت چه برسد به این که بخواهید ضامن ملت لبنان باشید.‬
وی در ادامه افزود : نبرد الجرود در قلمون ادامه دارد و این نبرد تا روزی که بتوانیم امنیت تمام مرزهای لبنان و سوریه را تامین کنیم ادامه پیدا می کند و تنها پرونده روستای عرسال و تپه های روستای عرسال باقی می ماند.‬
دبیر کل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت برای مقابله با هر تهدیدی مناسب است اظهار داشت : معادله ارتش، ملت و مقاومت، معادله ای پیروزی آفرین و سرکوب کننده دشمن است و باید آن را از چارچوب محلی خارج کرد .
سیدحسن نصرالله در ادامه به تجاوز بزرگی که بر ضد یمن صورت گرفته اشاره کرد و گفت : جنگ یمن نمی تواند به هیچ یک از اهدافش دست یابد چرا که این دشمنی و تجاوزگری در برابر ارتش، ملت و مقاومت یمن است.

خطر تکفیری‌ها کمتر از خطر اسرائیل نیست

دبیر کل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه خطر تکفیری‌ها از خطر اسرائیلی‌ها کمتر نیست اظهار داشت : وحدت جبهه‌ها در رویارویی با خطر تکفیری یک ضرورت جدی است  چرا که اگر مانع سیطره داعش بر بخش هایی از سوریه می شدند، آن چه امروز در عراق روی داده رخ نمی داد پس همه کسانی که در قبال داعش در سوریه سکوت کردند امروز باید مسئولیت آن چیزی که در عراق روی می دهد را بپذیرند .‬

حضور مقاومت در سوریه بیشتر خواهد شد

سیدحسن نصر الله افزود : ما در سوریه با داعش جنگیدیم و جلوی توسعه طلبی آن را گرفتیم از این رو و بر اساس این خط مشی امروز کنار برادرانمان در ارتش / ملت و مقاومت سوریه می جنگیم و معتقدیم این دفاع، دفاع از کل سوریه، عراق، لبنان و یمن است.‬

وی همچنین از گسترش حضور مقاومت در سوریه خبر داد و گفت : حضور ما در سوریه بر اساس رویکرد فکری / راهبردی و منطقی است و هرگاه مسئولیت حضورمان اقتضا کند و لازم باشد بدون استثنا حضور خواهیم داشت چرا که ما اهل این نبرد / مردان این نبرد و قادر به اداره این نبرد هستیم و عربستان گفت‌وگوهای سیاسی در یمن را تسهیل کند.

دبیر کل حزب الله لبنان همچنین از عربستان سعودی خواست به دشمنی خود بر ضد یمن پایان دهد و گفتگوهای سیاسی در ژنو را تسهیل کند. مذاکراتی که قرار است تا چند روز دیگر شروع شود و راهی را بگشاید که این بحران با یک راه حل سیاسی پایان یابد .

دانلود

مقاومت در دو جبهه می‌جنگد
دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه دشمن از مقاومت می ترسد و به جنگ های روانی خود ادامه می دهد گفت : ‬‎ما کاملا هوشیاریم و برای لحظه ای از دشمن اسرائیلی غافل نخواهیم شد .
وی افزود : در نبردی که اکنون برپاست / جانفشانی های بزرگی صورت گرفته و کسانی که می خواهند از مرزهایشان محافظت و از عزت / شرف و بزرگی میهنشان دفاع کنند راهی ندارند جز اینکه برای جانفشانی آماده باشد.‬‎

اگر رهبری مقاومت تصمیم بگیرد ده‌ها هزار نفر را در میادین خواهید دید‬‎
دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه برخی می گویند که حزب الله دچار بحران شده و برخی هم گمان کرده اند که سید حسن نصرالله قرار است دعوت به بسیج عمومی کند گفت: من به بسیج عمومی دعوت نمی کنم اما اگر رهبری حزب الله تصمیم بگیرد مقاومت در تمام میادین حاضر باشد خواهید دید که هزاران نفر در تمام میدان های نبرد حاضر خواهند بود.‬‎

مقاومت در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد
سیدحسن نصر الله در پایان سخنان خود مقاومت را در بالاترین سطح آمادگی ارزیابی و تصریح کرد : مقاومت در هیچ روزی از روزها مانند امروز در این سطح از آمادگی نبوده و با توکل به خدا، کمک گرفتن از دوستان  واقعی / تکیه بر توانایی های خود و به خدمت گرفتن قهرمانان و مردان و جوانانمان پروژه تکفیری ها نابود خواهد شد


 

نظر شما