شناسهٔ خبر: 5347052 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اسکاي نيوز: نيروهاي عشايري عراق در خالديه در برابر داعش مقاومت مي کنند

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/03/03
00:46:05.06
نیروهای عشایر عراقی در منطقه الخالدیه استان الانبار در برابر پیشروی گروهک تروریستی داعش همچنان مقاومت می کنند.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی ، نیروهای عشایر الانبار عراق با همکاری نیروهای عراقی و شبه نظامیان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) به دفاع از منطقه الخالدیه در شرق الرمادی در برابر حملات گسترده اعضای داعش ادامه می دهند.
عبدالوهاب عمیور خبرنگار این شبکه در گزارشی از الانبار گفت: اکنون سؤال این است که آیا الخالدیه دروازه ورود داعش به بغداد خواهد بود؟ در پی حمله گسترده داعش به این منطقه دولت عراق اکنون به شدت از این مسئله نگران است.
گفته می شود از زمان سقوط الرمادی مرکز استان الانبار بیشترین درگیریها در الخالدیه و اطراف آن متمرکز است. نیروهای امنیتی عراقی سعی دارند حمله داعش به این منطقه را خنثی و به سمت پایگاه هوائی الحبانیه پیشروی کنند. سخت ترین درگیری ها در منطقه المضیق متمرکز است که فقط چند کیلومتر با الخالدیه فاصله دارد. نیروهای دولتی با اتکا به ارتش و پلیس و شبه نظامیان الحشد الشعبی و نیروهای عشایر حضور پررنگی در این منطقه دارند. اما این نیروها بیش از آن که مواضع تهاجمی داشته باشند مواضع دفاعی دارند.
یکی از اهالی این منطقه به خبرنگاران گفت: علیرغم فشارهای تبلیغاتی داعش جنایتکار ما حتی یک وجب از این منطقه عقب نشینی نکرده ایم. ما به هیچ یک از اعضای داعش اجازه نخواهیم داد وارد این منطقه شوند.
اسکای نیوز در ادامه گفت: نیروی هوائی عراق مواضع گروه دولت اسلامی را در الانبار مورد حمله قرار داده است و سعی دارد خطوط امداد و پشتیبانی این گروه را قطع کند. وزارت دفاع عراق با تمجید از این حملات هوائی تاکید کرد مواضع داعش در فلوجه را هدف قرار داده و خسارات سنگینی به این گروه وارد کرده است.
از سوی دیگر مقامات نظامی آمریکائی گفته اند سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس که شاخه عملیات خارجی سپاه پاسداران انقلاب ایران است اکنون به عراق بازگشته است و از سه شنبه گذشته بر عملیات نیروهای سپاه پاسداران و الحشد الشعبی علیه داعش در الانبار نظارت دارد. اگر این خبر صحت داشته باشد ناقض تعهد حیدر العبادی نخست وزیر عراق است که به آمریکا قول داده بود نیروهای الحشد الشعبی را تحت فرماندهی دولت عراق در آورد.
درگیری ها در الخالدیه یک روز پس از آن آغاز شد که نیروهای عراقی بخش هایی از الحصیبه را تحت کنترل گرفتند اما الحصیبه در مقایسه با الخالدیه فاصله بسیاری با بغداد دارد. این مسئله سؤالاتی جدی در خصوص تاکتیک های گروه دولت اسلامی مطرح می سازد.
00:49:15.01

نظر شما