شناسهٔ خبر: 53467790 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

حرکت ستون خودروهای زرهی به سمت شهر خارکیف/ راهیابی ماکرون و لوپن به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه/ کشف ۱۲۰۰ جسد در منطقه کی‌یف

حرکت ستون خودروهای زرهی به سمت شهر خارکیف، راهیابی رئیس‌جمهوری فعلی و نامزد حزب راست افراطی «اجتماع ملی» به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه و کشف ۱۲۰۰ جسد در منطقه کی‌یف از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، یک هفته پس از آغاز عقب‌نشینی روسیه از حومه کی‌یف، دادستان کل اوکراین اعلام کرد که هزار و ۲۰۰ جسد در حومه‌های پایتخت کشف شده است.

- سخنگوی دولت اتریش اعلام کرد که صدراعظم این کشور فردا- دوشنبه- برای دیدار با رئیس‌جمهوری روسیه به مسکو سفر خواهد کرد.

- شهرک خضر واقع در جنوب بیت لحم شامگاه یکشنبه صحنه درگیری شدید فلسطینیان با اشغالگران اسرائیلی بود. که در جریان آن یک جوان ۲۱ ساله فلسطینی به ضری گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسید.

- در پی برکناری نخست‌وزیر پاکستان با رأی عدم اعتماد پارلمان این کشور، ده‌ها نفر از حامیان وی روز گذشته - یکشنبه- در شهرهای مختلف پاکستان به خیابان‌ها آمدند.

- نتایج دور نخست‌ انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه حاکی از راهیابی رئیس‌جمهوری فعلی و نامزد حزب راست افراطی «اجتماع ملی» به دور دوم است.

- شرکت ماهواره‌ای ماکسار اعلام کرد که تازه‌ترین تصاویر ماهواره‌‌ای نشان‌دهنده حرکت یک ستون عظیم از خودروهای زرهی و ادوات توپخانه‌ای به سوی شهر خارکیف در شرق اوکراین است.

- رهبر جمهوری چچن امروز -دوشنبه- اعلام کرد که نیروهای روسیه نه تنها شهر محاصره‌شده ماریوپل، بلکه کی‌یف و سایر شهرهای اوکراین را نیز هدف حمله قرار می‌دهند.

 

 

 

نظر شما