شناسهٔ خبر: 53461333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی:

متهم حادثه حرم مطهر رضوی تحت تاثیر عقاید تکفیری قرار داشته است

صادقی با اشاره به تحقیقات مفصل صورت پذیرفته از متهم اصلی، گفت: تحقیقات تکمیلی نیز از افراد مظنون در این ماجرا صورت گرفته و نتیجه این تحقیقات روشن می کند که متهم اصلی تحت تأثیر عقاید و جریانات تکفیری قرار داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «‌غلامعلی صادقی» از انجام اقدامات همه جانبه با هدف بررسی ابعاد مختلف حادثه حرم مطهر رضوی، رسیدگی سریع و دقیق قضایی به پرونده و برخورد با هرگونه قصور احتمالی در این جریان خبر داد و گفت:اقدامات قضایی بلافاصله بعد از رویداد این حادثه ناگوار و با صدور دستورات لازم و حضور بازپرس ویژه در صحنه آغاز و با تشکیل جلسات متعدد کارشناسی ادامه یافت.

 

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اهمیت موضوع گفت: بدون فوت وقت بعد از رویداد حادثه؛ شورای تأمین استان تشکیل و کارگروه ویژه ای مسئول بررسی ابعاد مختلف ماجرا شده و تحقیقات کامل قضایی و امنیتی صورت پذیرفت و تمام ادله، قرائن و شواهد موجود مورد بررسی دقیق قرار گرفتند.

 

وی با اشاره به تحقیقات مفصل صورت پذیرفته از متهم اصلی گفت: تحقیقات تکمیلی نیز از افراد مظنون در این ماجرا صورت گرفته و نتیجه این تحقیقات روشن می کند که متهم اصلی تحت تأثیر عقاید و جریانات تکفیری قرار داشته است.

 

صادقی با اشاره به انتشار برخی از اخبار نادرست به ویژه در فضای مجازی افزود: به شهروندان اطمینان خاطر می دهیم که با دقت و سرعت به این ماجرا رسیدگی شده و از مردم می‌خواهیم به برخی شایعات و اخبار ناصحیح منتشر شده در فضای مجازی توجه نکرده و اخبار صحیح را از مراجع رسمی پیگیری کنند.

 

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ضمن تأکید مجدد بر اعمال دقت و سرعت در رسیدگی به این پرونده گفت: پرونده پس از تکمیل تحقیقات و با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب به عنوان مرجع صالح ارسال خواهد شد و با هرگونه قصور احتمالی و یا انتشار اخبار غیر موثق که موجب ایجاد نگرانی در بین شهروندان و تشویش اذهان عمومی شود نیز برخورد خواهد شد.

پایان پیام/483

نظر شما