شناسهٔ خبر: 53459784 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

جام حذفی جذاب با تقابل مدعیان لیگ یک و ۲

میانبر استقلال برای کسب نخستین جام

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی امشب با دیدار استقلال و نساجی مازندران پیگیری می‌شود. استقلال در حالی ساعت ۳۰:۲۰ امشب از نساجی پذیرایی می‌کند که یک‌شنبه شب، مس کرمان و خلیج فارس ماهشهر جواز حضور به نیمه‌نهایی را دریافت کردند.
انتظار مس در نیمه‌نهایی برای دیدار با استقلال
خیبر خرم‌آباد با ترکیبی متفاوت و تیم دوم خود راهی کرمان شده بود و میزبان نیز در این داستان از مهمان خود کم نیاورد و فرزاد حسین‌خانی هم مانند دیدار قبل به بازیکنانی میدان داد که کمتر فرصت بازی کردن به آن‌ها رسیده بود و دست‌آخر نیز با منهای ۲۲ ساله‌های خود در پی پیروزی یک بر صفر مقابل حریف در این مصاف خانگی به مرحله بعد راه یافت، آن هم در شرایطی که گلر جوان و ۲۰ ساله این تیم با واکنشی عالی روی یکی از ضربات آزاد خیبر و کلین‌شیت در این مصاف حساس تمام توجه‌ها را به خود جلب کرد. این چهارمین صعود مس کرمان به نیمه‌نهایی جام حذفی بعد از سال‌های ۸۸، ۹۱ و ۹۳ است و جالب اینکه حریف مس در آخرین تجربه حضور این تیم در نیمه‌نهایی استقلال بود و حالا بعد از هشت سال مس کرمان بار دیگر در نیمه‌نهایی منتظر استقلال است.
در دیگر بازی شنبه شب، خلیج فارس ماهشهر که خود را به عنوان غول‌کش این دوره از رقابت‌های جام حذفی معرفی کرده، بعد از تساوی یک – یک با مس رفسنجان در وقت‌های قانونی، توانست در ضربات پنالتی حریف را با حساب ۴ بر ۲ از سد راه بردارد و جواز حضور در نیمه‌نهایی را کسب کند و حریف پرسپولیس شود. البته در صورت برتری سرخپوشان مقابل آلومینیوم اراک.
۲ گام تا جام
یکی از مهم‌ترین مصاف‌های یک‌چهارم نهایی، اما دیدار امشب استقلال با نساجی در ورزشگاه آزادی است، مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر که به دنبال قهرمانی در رقابت‌های حذفی کشور نیز هست. هرچند آبی‌پوشان پایتخت در دو مصاف قبلی به سختی جان سالم به‌در بردند، به طوری که نود ارومیه در ضربات پنالتی و پیکان در وقت‌های اضافه مغلوب تیم بدون باخت لیگ شدند و حالا باید دید نساجی که در پی دو باخت و یک تساوی مقابل پدیده قعرنشین تا پای تغییر کادر فنی هم پیش رفته و کم مانده بود داستان ساکت الهامی با این تیم به نقطه پایان برسد، می‌تواند استقلال را در مصاف امشب به چالش بکشد و به جمع تیم‌های راه یافته به نیمه نهایی بپیوندد یا مجیدی که مدعی است هیچ تیمی حتی توان شکست استقلال ۱۰ نفره را هم ندارد، موفق می‌شود با عبور از این مرحله احتمال برگزاری دربی در فینال جام حذفی را بیشتر کند.

نظر شما