شناسهٔ خبر: 53450559 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبرداد؛

افزایش ۸۰ درصدی سرمابه گذاری در حوزه صنعت آذربایجان غربی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: طی سال گذشته بیش از ۳۲ هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال در حوزه صنایع استان سرمایه گذاری انجام شد که نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا،غلامرضا بابایی در گفت و گو باخبرنگاران با اشاره به اینکه طی سال گذشته بیش از ۳۲ هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال در حوزه صنایع استان سرمایه گذاری انجام شده است گفت: این میزان نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۳۹ واحد صنعتی با دریافت پروانه بهره برداری ایجادی و یا توسعه ای در استان وارد چرخه تولید شدند که برای بهره برداری و یا توسعه این واحد ها بیش از ۳۲ هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و با بهره برداری از آنها زمینه اشتغال مستقیم برای ۴۰۱۰نفر فراهم شده است.

بابایی خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده در خصوص بهره برداری از واحدهای صنعتی استان در سال گذشته به لحاظ صدور پروانه بهره برداری ایجادی و توسعه نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش ۱۶ درصدی، به لحاظ ارزش سرمایه گذاری بیش از ۸۰ درصد افزایش و از نظر ایجاد اشتغال ۲ درصد ارتقاء نشان می دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تأکید کرد: همچنین در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲ هزار و ۴۹۵ فقره جواز تأسیس و توسعه در استان با حجم سرمایه گذاری بیش از ۸۱۲ هزار و ۵۰۵ میلیارد ریال و پیش بینی ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵۴ هزار و ۶۰۹ نفر صادر گردید.

بابایی تصریح کرد: در خصوص صدور جواز تأسیس و توسعه نیز در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۹ از لحاظ صدور بیش از ۴۱ درصد افزایش، به لحاظ حجم سرمایه گذاری بیش از ۵۶۶ درصد و از لحاظ ایجاد اشتغال بیش از ۵۲ درصد افزایش داشتیم.

وی عنوان کرد: هدف سازمان در سال جاری ادامه روند افزایشی در حوزه صنعتی، معدنی و تجاری استان است که برای رسیدن به این هدف مهم از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

 

نظر شما