شناسهٔ خبر: 53445756 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کیفیت هوای سردشت و بوکان همچنان خطرناک است/مدارس و مراکز آموزشی سردشت تعطیل شد

معاون حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: کیفیت هوای شهرهای سردشت و بوکان همچنان خطرناک و در وضعیت قرمز است.

صاحب‌خبر -

سعید موسوی گفت: کیفیت هوا در شمال استان آذربایجان غربی و ارومیه مطلوب بوده و در حد قابل قبول و سالم است اما کیفیت هوای شهرهای سردشت و بوکان در جنوب استان با شاخص بالای ۵۰۰ همچنان خطرناک و وضعیت قرمز است.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی می گوید: ذرات ۱۰ میکرون علت عمده آلایندگی هوای استان بوده و شهر‌های جنوبی استان اعم از بوکان پیرانشهر، نقده و تکاب در روز جمعه در شرایط خیلی ناسالم و خطرناک قرار داشتند که به تدریج از میزان گرد و غبار و آلاینده‌های هوا در این شهر‌ها کاسته شده، ولی بوکان همچنان آلوده است.

به گفته وی منشا آلودگی پدیده گرد وغبار وارد شده از خارج از کشور بوده و توصیه می شود، موارد ایمنی، بهداشتی و سلامت رعایت شود.

موسوی گفت: کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز و خودداری از خروج غیرضروری از منزل نیز برای سالمندان و کودکان، لازم است و باید جزو اولویت شهروندان سردشتی و بوکانی در روز جاری قرار گیرد.

مدارس و مراکز آموزشی سردشت تعطیل شد

مهدی محمد پور گفت: با توجه به تصمیم مدیریت بحران شهرستان سردشت به جهت بروز پدیده گرد و غبار و ریز گرد‌های بیش از حد استاندارد، تمامی مدارس دوره‌های تحصیلی شهری و روستایی، پیش دبستانی و آموزشگاه‌های علمی آزاد این شهرستان امروز یکشنبه ۲۱ فروردین در نوبت صبح تعطیل اعلام می‌شود.

رییس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی می گوید: در صورت تداوم شرایط جوی نامساعد از نظر گرد و غبار تعطیلی نوبت بعد از ظهر نیز از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

نظر شما