شناسهٔ خبر: 53445367 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار تهران: با کاهش آلودگی هوا نیازی به تعطیلی نیست

استاندار تهران گفت: تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا این است که ادارات، دستگاه ها و مجموعه های آموزشی تعطیل نشوند چون وضعیت هوا به سرعت در حال بهبود است و جای هیچ نگرانی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای محسن منصوری در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری جمعه شب سیما افزود: به لطف خدا با وزش بادی که در چند ساعت اخیر در سطح استان تهران داشتیم شاخص آلایندگی ها بشدت کاهش پیدا کرده است.
او در پاسخ به این پرسش که با توجه به آلودگی هوا، آخرین تصمیم گیری در مورد وضعیت مدارس، ادارات و ترددها به چه صورت است؟ افزود: شاخص آلایندگی در چند ساعت اخیر تقریبا به 250 رسیده و به صورت مستمر در حال کاهش است و ریشه آلایندگی، ذرات گرد و غباری بوده که از غرب کشور یعنی از شمال عراق، عربستان، اردن و بخش هایی از سوریه وارد کشور شده است .
آقای منصوری با اشاره به اینکه وضعیت هوا رو به بهبود است، ادامه داد: پیش بینی سازمان هواشناسی این است که با همین سرعتی که شاخص آلایندگی کم شده در چند ساعت آینده هم باز کاهش شاخص را خواهیم داشت و در عددی به ثبات می رسد و سیر نزول این کاهش کمتر می شود.
او اضافه کرد: بنابراین تصمیم مجموعه کمیته اضطرار آلودگی هوا این است که ادارات، دستگاه ها و مجموعه های آموزشی تعطیل نشوند چون وضعیت هوا به سرعت در حال بهبود است و جای هیچ نگرانی نیست اما ملاحظات و حساسیت ها باید لحاظ شود و کسانی که بیماری های قلبی، ریوی، آسم و بیماری های تنفسی دارند در فضای باز حاضر نشوند.
استاندار تهران ادامه داد: اگر کسی سفر غیر ضروری ندارد در صورت امکان از انجام سفر در سطح شهر و استان خودداری کند و اگر به هر دلیل مجبور به حضور در سطح شهر است از ماسک های فیلتردار استفاده کند.
او با بیان اینکه فعالیت های ورزشی و حرفه ای در فضای باز کاملا ممنوع است، گفت: پیشنهاد ما این است که به هیچ وجه در سطح شهر حاضر نشوند مخصوصاً در اماکنی که آلودگی بیشتر است.
آقای منصوری با اشاره به اینکه در حوزه دانش آموزان هم شرایط به همین شکل است، افزود: دانش آموزان در محیط کلاس حاضر باشند و تا آنجایی که امکان دارد در حیاط مدرسه حضور پیدا نکنند.
استاندار تهران ادامه داد: اگر دانش آموزی بیماری و عارضه ای از قبل داشته است مجوز دارد تا در کلاس حاضر نشود و خودمراقبتی برای گروه های حساس بایستی اتفاق بیفتد.
آقای منصوری افزود: با توجه به بهبود شرایط آلودگی هوا در چند ساعت گذشته و کاهش شاخص، تهران را تعطیل نکردیم و به صورت در خدمت همه دستگاه های اداری و آموزشی هستیم.

<div id="video-display-embed-code_7839744"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3408808/7839744?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما