شناسهٔ خبر: 53443719 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشاور امنیت ملی عراق بار دیگر نسبت به خطر اردوگاه الهول برای کشورش هشدار داد

تهران – ایرنا- قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق شنبه شب بار دیگر نسبت به خطراتی که اردوگاه الهول در سوریه برای کشورش دارد، هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری "فرانسه"، الاعرجی که در کنفرانسی در مرکز "النهرین" و با حضور سفرای کشورهای غربی و نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد سخن می‌گفت، تصریح کرد که گروهک تروریستی داعش همچنان یک خطر واقعی است.

الاعرجی از جامعه جهانی خواست با  اقدامی جدی و واقعی، اردوگاه الهول را متلاشی کنند و تمام تروریست‌ها [به جای دیگری] انتقال یافته، محاکمه شوند تا این منطقه، به یک منطقه پاک و امن تبدیل شود.

مشاور امنیت ملی عراق بار دیگر تأکید کرد که این موضوع تهدیدی برای امنیت ملی عراق خواهد بود و ما هرگز به این مسأله (ادامه استقرار اردوگاه الهول) راضی نیستیم.

الاعرجی اضافه کرد: هر روزی که از استقرار اردوگاه الهول بگذرد، نفرت، کینه و حمایت مالی از تروریسم شدت خواهد یافت.

مشاور امنیت ملی عراق به تلاش مداوم داعشی‌ها برای شکستن زندان‌ها اشاره کرد و گفت که تروریست‌ها نیازمند رهبر هستند و آنها در زندان به سرمی‌برند، همین موضوع را ما ژانویه گذشته در زندان غویران در استان الحسکه شاهد بودیم که طی آن ده‌ها تروریست به ساختمان این زندان یورش بردند.

اردوگاه الهول جمعیت زیادی را در خود جای داده که در شمال شرق سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق قرار دارد.

اداره این اردوگاه را نیروهای دمکراتیک کُرد موسوم به قسد بر عهده دارند.

براساس گزارش سازمان ملل متحد، حدود ۵۶ هزار تن در اردوگاه الهول به سر می‌برند، اردوگاهی که از آن به "بمب ساعتی" یاد می‌شود.

این اردوگاه همچنین حدود ۱۰ هزار نفر از اعضای خارجی داعش را در خود جای داده است.

از دیگر ساکنان این اردوگاه، خانواده آواره‌های سوری و عراقی است که برخی از آنان همچنان با گروهک تروریستی داعش ارتباط دارند.

نظر شما